En snabbtitt

0kommentarer

eller snarare en snabbskrivning här innan mina projekt fortsätter.

Både man och barn somnade innan i eftermiddags, vilket gav mig tid att avsluta min bok ute i solstolen, underbart!!! Älskar att vara ledig! (i alla fall halva dagen idag) Har ju faktiskt varit duktig på jobbet ett par timmar med.

Mitt projekt nu är att städa ur hela poolen och det innebär ju då sålkart att tömma den på vatten först. Misstänker starkt att jag inte behöver vattna gräsmattan på ett tag. Anledningen tll städningen är att barnets mor och far då var något klantiga och glömde täcka poolen med en pressenning eller nåt för två veckor sedan. Kom hem och bara längtade efter att få slänga mig i poolen och plaska en stund (kan tilläggas att det är en barnpool i plast, har inte gått och blivit rik än), inser att vattnet är supervarmt, inget fel med det. Däremot var den ganska snuskig, hal och jäklig för att inte tala om djurkyrkogården som befann sig där i. Nu vet jag vart alla döende flugfän tar vägen, de vill dö till havs eller till pool. Har ju inte kunnat använda den på ett tag på grund av taskigt väder, så kanske har glömt av den lite. Kom fram till ganska fort att där hade jag absolut ingen lust att bada. Så skrubba den ren, fylla med vatten igen, lägga på pressenning och hoppas på att vattnet är varmt tills å lördag eftermiddag då vi kommer hem.

Se där ja, en lite uppdate på vad man kan syssla med när resten sover. Ska ut och fortsätta en stund till innan de vaknar....

höres

Kommentera

Publiceras ej