En mycket intensiv dag

3kommentarer

Jag är helt färdig nu, har varit en dag som har gått i ett. I och för sig många trevliga saker, men trött är jag ändå.
Lillhöna är på bättringsvägen, inte lika snorig längre och sover mycket bättre. Febern är på väg ner, skönt! Nu är hon bara trötter och hänging. Men det går ju åt rätt håll! Så snart har vi vår glada tös tillbaka. Men då hon hade feber fick lilla damen inte följa med till IKEA idag, så min svärmor kom hit och var barnvakt, så sambon kunde bila upp golvet i källaren samtidigt.

Inhandlade en del nyttiga saker och faktiskt inga direkt onödiga saker. Kände mig väldigt nöjd med den shoppingturen och det gick faktiskt fortare än om dottern hade varit med. Sen hem och gosa en liten stund, sen ut och klippa gräset, bäst att passa på medans det var uppehåll och innan det blev en fullständig jungel där ute! Sen in igen och påbörja maten till folket, mycket mycket gott. Sen gosa en stund till med dottern innan hon skulle sova och därefer ner och såga ved och titta på hur grundvattnet stiger i källaren, det kan väl ändå knappst inte vara bra?

Nu skiter jag i det här och tar en välförtjänt paus och invänta varmvattnet så jag kan ta en fesljummen dusch. Är faktiskt inte så bitter som det låter, bara trött.

Men har faktistk påbörjat tt ganska rogivande projekt, lite av en terapi. Har ju rvit av plastmattan från trappen, så nu sitter jag och skrapar den ren från allt bös och skit, så vi sen kan slipa ner den. Redigt behagligt faktiskt.

Nä nu lämnar jag burken och går i dvala tror jag...

3 kommentarer

Martina

13 Jun 2010 22:06

Skönt att hon är på bättringsvägen den lilla!

Jaså vad ska ni göra med trappan sen? Lägga trägolv där då eller?

Jenny - tävla om barnkläder värde 1700kr hos mig

13 Jun 2010 22:53

Skönt att lillskruttan är på bättringsvägen! Kram Jenny

Frida

14 Jun 2010 07:51

ja det är verkligen skönt! Inte kul att se de små må dåligt!



Nja, det är alltså en riktigt snygg trätrappa egentligen, men klåparna som bodde där innan förstörde den genom att första måla den spygrön (urk) och sen klistra på en plastmatta. Så ajg ska bara ta bort all skit ifrån den, sen ska den slipas ner till snygg träträppa igen! :)



Kommentera

Publiceras ej