10 månader idag är min lilla älskling!!!

0kommentarer

Sjukt vad fort tiden går, snart fyller hon ju ett år!! Ingen bebis längre, nästan lite sorgligt på ett sätt. Men självklart är det kul att se henne växa och lära sig nya saker hela tiden. Favoriten av veckans lärdomar hos hennes mor är helt klart det här med att gosa och mysa! Det är så himla härligt när hon gosar ner sig bredvid en eller i knät på en.

I och med denna höga ålder av tio månader så var trollungen även på kontroll på BVC igår. Bortsett från lite eksem, som med största sannolikhet kommer ifrån någon form av matallerigi, dock inget allvarligt, så var hon godkänd även denna gång. Nu för tiden är hon 8790 g tung (det känns) och 72 cm lång. Som sagt va, ingen bebis längre. ligger lite lågt på vikten, men inget alarmerande heller. Hon rör sig som sagt va hela tiden, varje vaken sekund är hon i farten och gör något hon inte får göra.

Faaaan hälften försvann, så nu får jag skriva om, och ja som faktsikt hade fått till något riktigt roligt...typiskt.

Jag blev precis kallad att vara lika smidig som en bergsget. Är det en komplimang?
Sen precis efter så blev jag anklagad för att vara lat. Jag förstår inte vad han menar. Är det lathet att inte gå runt tv-bordet och soffan utan istället klättra över sambon för att komma till sin plats i soffan??? Jag tycker det är praktiskt och inte lathet.

Nä, nu ska jag ta och smörja in min stackars fläckiga rygg. Små små bitar av gyllenbrun hud trillar av hela tiden, och där under är det en inte fullt så vacker brun färg, snarare grisrosa....

Och där höll allt på att försvinna igen...blir så trött på mig själv ibland.

Vårt miniväxthus är klart nu, så nu väntar vi bara på att våra tomater ska växa sig stora och röda, så vi kan smaska på dem i sommar. Även mina pelargoner sitter i jorden nu...fortfarande lite väl fattigt bland krukorka, men det fixar vi till i helgen...eller vadå vi, jag menar jag så klart. Blommor är min grej...

Nu som ni märker är det inget vettigt som skrivs längre, det kan ha ett samband med att jag börja se suddigt och glömmer ibland att öppna ögonen igen efter en blinkning. Tror jag vet ett bra botmedel på denna åkomma, sömn sömn sömn.

ZZZzzzz

Kommentera

Publiceras ej