Bloggen hette väl någonting med kaos??

0kommentarer

Sambon påstod att jag hade fjorton! flaskor schampoo i badrummet, detta när jag sa att jag snart behövde köpa nytt schampoo. Jag undrade lite smått om han var läskunnig? Gick tillbaka till badrummet, slängde ut alla flaskor visade etiketter och vad det var för sambon. Det var bland annat hans tvål (två flaskor), en tvål till mig, tre olika till dottern, hudlotion och hostmedicin, just det ja, så en HALV flaska schampoo. Jag frågade sambon om det var okej att jag köpte nytt schampoo när den flaskan är slut; karln muttrar något som lätt som ett ja; eller så väljer jag att tolka det så.....herregud; så svårt är det inte att läsa innan man klagar!

Övrigt, ja badrummet är städat från topp till tå. Skulle vilja säga att det beror på att vi får gäster till helgen, men nä så dutiga är vi inte. Hade nog blivit en snabbgenomgång som vanligt. Men igår testade vi på hur det är att ha swimmingpool inomhus. En sådan där dröm som alla flickor kanske även pojkar har haft, vad vet jag, så varför inte ta sig ett dopp då. Tänk om det hade varit så bra, helt underbart. Men visst var det en pool, dock inte på det sättet eller där den skulle passa bäst. Nädå, badrummet svämmade över efter jag hade duschat. Och nej jag är inte så klantig så jag glömde stänga av duschen! Tydligen blviit stopp i avloppet, inget jag märkte dock under tiden jag dusckade. Har sådan där fräck duschkabin från sent fmetiotal i fejkat frostat glas (ironi), så jag såg ingenting förräns jag klev ur och tyckte att det var lite lite väl blött om fötterna. Så jaha, ropa dit sambon, börja bära ut alla saker från badrummet. Allt från mattor, skötbord, våg, badbalja, kläder som jag smart nog slängt på golvet och lite andra godsaker. Sen fick jag se sambon knäböja så fint på golvet med ett par häftiga gummihandskar på armarna för att gräva loss det som fastnat. Gissa vad! Det gick inte....satt för långt ner.

Vet inte hur han lyckades, men han gjorde det till slut. Han kanske inte är så läskunnig men en hejare är min karl på att rensa avlopp! Nu kan vi duscka igen utan att orsaka vattenskador...

Så det är precis vad jag tänker göra nu!

God Natt

Kommentera

Publiceras ej