Tur att det är helg för nu orkar jag inte mer

0kommentarer

Var uppe för en och en halv timme sedan och skulle lägga en fullständigt övertrött och kinkig bebis. Vad händer? Jo jag somnar med, och jag somnar dessutom före barnet. Snacka om att vara trött! Nu sover hon äntligen i alla fall...

När man har somnar vid kvart över sju drygt så inser man ganska snabbt, eller rättare sagt det slår en med kraft av en slägga i skallen att fredagskvällarna har något förändrats senaste året. man pratar lite med kompisar, och de berätta om fester de ska gå på, vart de ska åka och allt sådana saker man själv kunde göra innan. Det är inte så att jag saknar det hemskt mycket egentligen, är så himla glad för mitt liv och min dotter, och saknar inte alls att kunna gå ut på krogen. Men ibland, någon enstaka gång så tänker man att det hade varit kul och kunnat sticka ut och gå på en hemmafest med kompisarna lite spontant så där, coh inte behöva tänka på när man ska gå upp dagen efter. Idag var en sådan dag...men det har mer elle rmindre gått över igen...

Men jag har alltid den 25:e sept att se fram emot :) Då ska jag och sambon ut och ha kul på höstfesten i hembyn :)

På tal om något helt annat, dottern är sjövild!! Klättrar överallt, och är så jäkla stolt när hon lyckas bemästra något nytt gigantiskt berg. Kan inte annat än att skratta åt barnet =) Så härligt att se hur hon utvecklas varje dag. Men det går ju så himla fort. Så länge sedan var det ju inte hon var vår lilla lilla bebis och vi kom hem ifrån bb. Men tittar man på henne nu så är det en evighet sedan. För inte fan har hon lyckats få plats i mig eller för den delen komma ut ur mig! Man glömmer så fort och tiden går så fort, tur att kameran finns!

Nu ska jag elda lite så att sambon kan duscha när han kommer hem inatt, jag borde göra desamma. Men jag tror jag tar det något tidigare på kvällen.

Med tanke på presenten som låg tre cm ifrån mitt ansikte imorse har jag även bäddat rent i sängen, och krypa ner nyduschad i nya sängkläder är bland det härligaste som finns ju. Prestenten då, en av mina snälla söta katter har uppenbarligen begått ett mord inatt eller alternativt massaker. Sen ville den stolta katten visa upp sitt byte, eller ås trodde han att jag var hungrig. På död mus med inälvorna på fel sida av huden? Skulle inte tro det, jäkla katt! Efterosm klockan var fyra på natten när det inträffade (snacka shock att vakna till det slemmiga odjuret) så gick jag knappast inte upp direkt och bäddade rent. Så lat är jag! Så jag återupplivade minnet av ammningen genom att sova på en handduk istället. Hade glömt hur obekvämt det faktiskt är! Så den katt som tror att matte är hungrig eller bara vill jävlas med mig ska hålla sig långt borta inatt!

Elda diska elda duscha elda sova...(hunden ska kanske rastas med)

Kommentera

Publiceras ej