Sista kvällen ensam

0kommentarer

Inatt kommer älskade sambo hem!!!!! Jag längtar så jag blir sjuk. Inget kul att vara själv på¨kvällarna, dessutom hinner vi ju inte ses alls när han jobbar natt, men nu är snart den här veckan över och sen är det några veckor kvar till nästa pers.

Sitter i soffan och slappar slappar slappar. Är så trött så jag funderar på att knalla upp och göra dottern sällskap istället. Eller kanske titta på film...jag vet inte, är något ambivalent ikväll känner jag. Borde verkligen passa på att kolla på någon skräckfilm, eftersom jag abra kan göra det när sambon inte är hemma....så blir det nog.

Tänkte lägga upp lite bilder här, men orkar inte, tar för lång tid. Ska försöka få det gjort imorgon bitti istället, har en svag aning om att dottern knappast kommer ta sovmorgon. När jag inte är hemma sover hon till halv nio ungefär, så fort jag är hemma på morgonen är klockan sex sju när det är en riktig glad och sprallig liten tös i sin säng. har funderat på om det kanske beror på att hennes säng står bredvid min sida av sängen, så hon ser mig direkt när hon vaknar. I vanliga fall i veckorna är jag ju inte hemma, så då kanske hon somnar om igen?? För sambon kan hon inte se från sin säng...kan det vara så enkelt??

Önskar egentligen att hon kunde flytta till eget rum nu, eller rättare sagt det har jag gjort ett tag. Kommer garanterat sakna henne, att ligga och kika på henne innan man somnar är bland det bästa som finns. Men sen en tid tillbaka har jag märkt att vi har börjat störa varandra. Hon har börjat vakna när v går och lägger oss, somnar oftast om så fort vi släcker lampan igen, men vissa gånger kan det blir ganska sent, och då är jag ehlt slut på jobbet dagen efter. Problemet i allt det här är ju att hennes rum inte är färdigt. Och då menar jag inte färdigmöblerat eller tapetserat eller något sådant simpelt. Jag menar det bokstavligen, det är inte färdigt! Inga väggar är isolerade, och det ska upp nya vägga, fixa ny dörr då det är två in i rummet nu???? Varför? Sen ska det läggas nytt golv och tak och allt eentligen, så det dröjer garanterat innan hon flyttar in där. Men som sagt, delade känslor inför den kommande flytten äär det, så mysigt att ha henne hos sig, men jag är  väl medveten om att det inte fungerar hur länge som helst.

Hur länge hade ni andra barnet inne i erat sovrum??

Nu film och sen godnat!

Kommentera

Publiceras ej