Kan svett omvandlas till ånga så huden börjar koka?

0kommentarer

Sicket väder!! Det är helt underbart, älskar svensk sommar när det är så här. Dottern däremot tycker det är lite jobbigt, går bra så länge vi är vid sjön, men här hemma så är det lite besvärligt. Hade varit skönare om det hade vaerit under 28 grader i sovrummet...duscha innan man somnar är fullständigt meningslöst, då man badar i svett när man vaknar!

Hehe igår natt så vaknade jag vid halv tre tiden av att något mycket konstigt gav ljud ifrån sig. Lät inte som det brukade. Upptäckte ganska snart anledningen till det. Dotterns täcke hade vi tryckt ner längst ner i hennes säng, då hon knappast inte behöver det nu. Hon däremot hade i sömnen gjort en fullsätndig helomvändning i sängen och lyckats krypa ner under täcket med huvudet först. Så när jag vaknar ser jag enbart ett par fossingar sticka ut, och någon som är fullständigt skitförbannad för att hon inte hittar ut igen. Måste varit fruktansvärt varmt, men samtidigt kunde vi inte låta bli att skratta, för hon var så himla söt trots at thon var tvärilsk. alltid gött när det bjuds på goa skratt mitt i natten, brukar annars inte vara så gott om skratt vid den omänskliga tiden.

Dessutom fick vi för första gången se dottern härma sig själv igår. Så jäkla roligt! Insikten om att vi är som alla andra tragiska föräldrar som man förr hånande slog också ner som en bomb, men vad gör det.

Dottern la av en riktig giftig fis, som lät över halva sjön, och direkt efter så gör hon pruttljud med munnen och sen börjar tokskratta! fullständigt medveten om att det här inte låter som något speciellt roligt för alla andra, speciellt inte för er som inte har barn, men det var så himla härligt att se!! Vem behöver tv när man har barn?

Sambon har rymt till jobbet, så han ser jag inte förräns på lördag eftermiddag någongång. Jag som tänkte, wow egentid för mig sjävl när när dottern har somnar. Suck vad fel jag hade. Kom in för en kvart sedan, då var nästan allt klart för kvällen. Tar visst något längre tid än när man är två.

Till att börja med tog det ovanligt lång tid att klippa gräset idag, då kära bettan envisades med att spy ut gråsvart illaluktande rök....varför??? Sen skulle det vattnas, hängas tvätt, rasta hund, dammsuga huset då det kändes som det var jordgolv i hela huset. Elda har jag inte hunnit med, och duscka måste jag, stinker värre än vad gräsklipparen gjorde, så då får det helt enkelt bli en kall dusch antar jag. Sen skall det diskas och vikas tvätt. Något säger mig att någon av de sakerna kommer kanske mycket möjligen glömmas bort...så dumt det kan bli!

Nähä, efter detta röriga inlägg måste jag nog ta en vattenpaus...

Svimma inte nu i värmen. Vad välher ni förresten, myggbitna hela natten men svalt och skönt eller inga mygg och 30 grader varmt??? Själv börjar jag seriöst fundera på att blåsa upp madrass och släpa ner resesängen i tvättstugan...

Kommentera

Publiceras ej