Snoret fryser

0kommentarer

Det har varit kallt som fan här inatt. Nu börjar det bli hyfsat okej igen, bara 14 minus. Men det kan jag lova, jämfört med 20 minus som det var när jag vaknade så är det rena sommarvärmen. Den här kylan har även inneburit att dottern har fått sitt första utegångsförbud. Är inte speciellt mesig av mig egentligen, men det här är bara för kallt för henne att vara ute i. Speciellt nu när hon precis har blivit bra efter senaste förkylningen. Så hon får allt nöja sig med att vara inomhus med oss. Inte för att jag tror att hon klagar speciellt mycket över det, lika nöjd är hon för det. En annan bieffekt av den här kylan som varit senaste tiden är att min bil inte tänker starta, inte ens med startkablar! Misttänker starkt att batteriet har frusit sönder, eller rättare sagt, jag hoppas att det är det, annars kan det blir dyrt. Och oavsett vad så kan jag inte göra något förräns skiten har tinat upp, och som det ser ut kan det dröja. Så när det blir plusgrader vet jag om det är värt att rädda livet på den eller om den ska få vandra vidare till den eviga graven även kallad skroten. Detta medför dock vissa problem för mig. Vi bor ju som sagt va 2,5 mil från närmsta stad, alltså mitt ute i skogen, och det är lite för långt att knalla tycker jag. Så de närmsta tiden blir det att försöka låna bil så jag kan ta mig till bvc och babysim i alla fall.

Om det finns någon som känner för att låna ut sin bil eller sälja billigt kan ni väl hojta till!!! Och då menar jag billigt....

Nähä, ska sätta igång med köttfärspajen nu medans dottern sover middag...

Kommentera

Publiceras ej