Sista försöket!

0kommentarer

det här är andra gången idag jag har skrivit och allt bara försvunnit, så fungerar det inte nu så skiter jag i det för idag.

Mätt och go är jag, taco från gårdagen, inte fel! Dottern sover, jag slappar framför en film. Försöker hitta energin och motivationen till att ta tag i berget av disk ute i köket. Men har faktiskt varit lite duktig idag, andra och sista granen, eller vad man nu ska kalla en massa grenar med tre barr på, är nu ute. Ledsnade fullständigt på att få en massa barr under fötterna så fort man skulle in i sovrummet. Så nu är julen slut!!!! Har varit ute och testat min och dotterns privata plogade gång. har ju snöat en del som sagt va, runt en 30-40 cm har säkert kommit. Inte ens lönt att försöka ta sig fram någonstans med barnvagn. Och här ute har vi en grusväg som vi brukar gå på, ingen trafik och hunden kan springa lös. Den vägen ska ni ju inte tro att de plogar. SÅ då var sambon och svågern gulliga och gick ut med varsin snöskyffel, de har alltså skottat hela grusvägen, en gång som är lika bred som barnvagnen, Perfekt! Innebär att jag kan fortsätta jobba på mina långpromenader och hunden blir rastad, bra bra.

Vad som inte är bra är ekonomin. Har ju som en del redan vet enbart lägsta beloppet i föräldrarpenning, det blir man inte rik på kan jag lova. Det kan jag tacka regeringen för som snällt nog tog bort möjligheten att gå tillbaka till tidigare inkomst innan studier, så tack så mycket! Det orsakar så klart att ekonomin är lite lätt skral här hemma, så har suttit och sökt jobb idag, inte fö att det finns mycket att söka, men försöka måste man ju. Sen beställde jag även hem blanketter för bostadsbidrag, känns verkligen inget kul att behöva ansöka om det, men vad ska man göra? Är ju fler än en själv att tänka på nu för tiden. så det blir väl det tills jag hittar någon som vill anställa mig...

jaja...bidd inte så roligt det här inlägge heller märkte jag, men vissa dagar är sådana. Ska i alla fall passa på att ta en dusch nu medans dottern sover...

Förresten, gick ut med hunden igårkväll vid elva snåret, dottern låg och sov, sambon skulle sova med. Jag kommer hem efter max en kvart och knallar upp till sängen jag med. Hur kommer det sig då att det ligger en fiftande skrattandes tjej på min sida av sängen????

Kommentera

Publiceras ej