Sicken dag

4kommentarer

Ska inte klaga allt för mycket, eller jag klagar väl hur mycket jag vill, är ju min blogg.

Men i alla fall. Var ute på promenad som sagt va, sen bidde det lite fika med grannen. Var jätte trevligt, så roligt att några yngra har flyttat ut hit äntligen som man kan umgås med. Så det hoppas jag det blir mer av!

Dotter däremot, ja vet inte vad jag ska säga. Söt som socker är hon, men humöret är inte lika sött. De senaste två dagarna har varit riktigt ynkliga. Misstänker start något samband till vaccinationen igår. Ligger på gränsen till feber, så det är ju inte så farligt. Men ynklig är hon, ska vara i famnen hela tiden, vill inte sova, kan inte lägga ifrån mig henne ens för två sekunder, för då kommer gallskriket och tårarna bara forsar längs kinderna. Efter att i tre timmar försökt lägga henne lyckades jag äntligen, så nu hoppas jag verkligen att hon sover ett par timmar, det behöver både hon och jag. Är ju så att ibland behöver jag två händer för att göra annat, vilket har varit lite problematiskt idag. Samtidigt tycker jag så synd om henne, för antagligen har hon ont, men vet inte vad mer jag ska göra. Detta har även orsakat att det är bara jag som duger för henne, inte ens sambon har gått bra. Och hur synd jag än tycker om henne så blir man efter ett tag trött på att höra skrik och gnäll hela tiden, man behöver en paus för att vila öronen lite. Men det blir ju bättre...hoppas jag

Slut på klagomuren för idag då. Nu till positiva saker istället. Svågern kommer hit idag, ska stanna tills imorgon. Det ska bli superkul. Lite taco och sen spel till kvällen, perfekt! Innan dottern fanns så var han här ganska ofta, och vi tre var experter på sprit och singstar, många sena kvällar, ibland så är det ås man kan sakna det faktiskt, just den friheten att göra vad man vill. Slippa ansvaret för en kväll. Men det kommer ju det med, sen när vi kan ha barnvakt blir det nog en sådan kväll, där man bara kan vara sig själv och inte en mamma.

nu.....slappa.....meningslös tv here I come....

4 kommentarer

Jennie

05 Jan 2010 22:11

Klart det ska bli av igen! =D

Petra Lindemann

06 Jan 2010 12:32

Säg bara till en dag innan du behöver barn- och hundvakt! Vi ställer upp på det utan tvekan! Vet själv hur skönt det var att bara vara själv någon kväll.

Malla

06 Jan 2010 17:37

Vår liltös har också såna där mammadagar. Ibland går det bra med pappa men alltför många kvällar är det bar jag som duger. JObbigt får man ju lov att säga!



Snart ska hon få sina 5-månaders vacciner...ser inte fram emot det.

Frida

07 Jan 2010 09:56

tack petra, jjag vet och väntar du, det kommer det lovar jag!! På tal om hunden i alla fall...21-29 maj, kan ni möjligen vara hundvakt då? Ska till Malta ;)

Kommentera

Publiceras ej