Projekt storhandling

1kommentarer

Vi försöker storhandla en gång i månaden, just för att slippa köra hela tiden för att handla. Nu är det ju så att jag har försökt planera in detta tidigare när sambn är hemma, för det är enklare om man är två när lilltösa är med. Nu går det inte längre, jag måste iväg idag! Så det här ska bli riktigt intressant att se hur det går. Största problemet är ju egentligen det att dottern är för liten för att sitta i barnsistsen på kundvagnen, hon orkar inte sitta så länge. Så jag måste ställa henne med bilbarnstol i vagnen, och då är de tju inte mycket plats kvar. MEn vi får la se hur mycket mat jag får med mig hem. Har varit vuxen och duktig nog till att skriva en lista på saker, förhoppnignsvis får jag med allt på listan, annars får jag åka in imorgon igen antar jag.

ringde förrresten till BVC idag. jag har märkt de senaste dagarna att tjejen inte blir riktigt mätt på maten hon får. Och hon är ju snart sex månader, så tanten tyckte att det var helt ok att påbörja sex månaders maten om vi nu köper burkmat, eller alternativ öka portionerna här hemma. Det är ju egentligen bara konsistensen som skiljer, och eftersom dottern har börjat försöka tugga och smacka och ha sig, så borde de tju inte bli några problem. SÅ idag blir projekt nummer två att öka portionen och se vad hon säger om detta. Känns inte som det borde bli några problem, men man vet ju aldrig vad som rör sig i det lilla söta huvudet.

Annat då, ikväll tar pelletsen slut, veden räcker till lördag. AJ aj vad jag kommer få slita imorgon, eller slita och slita. Få tummen ur antar jag och fixa problemet..

Nehe, nu blir det frukostdags för min del här hemma, sen ska jag invänta nästa måltid till lilla damen sen bär det av mot stadden och mataffären....hua...

1 kommentarer

Petra Lindemann

20 Jan 2010 13:06

Att handla med småbarn är något man lär sig. Är helt övertygad om att du fixar det. Kan bli lite värre när hon lärt sig vad godis är. Då vill det till att ha en strategi för hur man agerar den dagen de skriker. För det gör alla barn, minst en gång!!

Kommentera

Publiceras ej