Måndag

0kommentarer

jo det är ju det igen. Tydligen kommer denna jäkla dag varje vecka.

Nu har mitt besök åkt hem igen. Så jag passar på att ligga lite i soffan medans lilltösa sover middag, skönt att slippa göra något ibland. Besöket var mycket roligt, kul att snacka strunt och fika med tjejerna. Satt även och kollade på gamla foton, det var riktigt kul! men herregud vad fort tiden går. Man märker det inte själv på samma sätt när vi kollar på varandra. Men när man tittar på barnen....jösses vad fort de växer. Och jag antar att det även gäller att jag med blir äldre...eller?

Visste ni att det snöar igen?! underbart underbart. Men jag hoppas att detta inte innebär att min bil får för sig att gå i ide igen...då vet jag inte vad jag gör. Lite långt att ta sparken med dottern fastspänd till stan kanske. SÅ jag hoppas på det bästa....

Sambon blir sen idag igen, överraskad någon? Inte jag...blir så jäkla trött på det ibland. Känns som man ibland inte gör annat än att väntar på att han ska komma hem ju. på ett sätt ska man väl vara glad att han har ett jobb i dessa tider, men ibland undrar jag om det är värt det. Pengar är verkligen inte allt här i livet. Trots att det helt klart underlätta livet, det skall erkännas.

Tänkte jag skulle uppdatera lite angående dotterns matvanor. Woho! Nu för tiden så äter dottern vanlig mat på dagarna, och jag ammar på natten och morgonen enbart. Enda anledningen varför jag gör det på morgnoen är för att jag är för bekväm/lat för att gå upp och fixa mat. Men det är skönt att hon gillar vanlig mat. De senaste månaderna har hon enbart kunnat äta på mig när det varit tyst och inga som rör sig. Så fort det hände något tappade hon fokus fullständigt. Vilket inte är helt enkelt när mna inte är hemma eller man har folk hemma för den delen. välling och vanlig mat däremot verkar inte vara något problem för henne att koncentrera sig på. Kanske beror på att hon sitter upp då, hon ser fortfarande vad som pågår runt omkring henne. Så hon är nöjd vilket automatiskt leder till att jag är nöjd.

Min mage kurrar, ska jag se det som ett tecken på att det är dags att fixa lunch kanske?

Kommentera

Publiceras ej