Kvällen är här

0kommentarer

Sitter här själv i soffan och skaw  titta på Law & Order, eller nu ljuger jag förvisso. Det finns även en tokkelen kissunge här, som ska ligga på bröstet och gosa samtidigt som jag skriver här. Inte alldeles lätt kan jag säga, så eventuella stavfel skyller vi helt och hållet på Simba. Men det är samtidigt mysigt måste jag säga, en egen liten motor som spinner i örat.

Var hemma hos mor min och åt kvällsma för ett tag sedan. Sådana förfrågningar är alltid uppskattade. Det var även första gången jag sett Line riktigt rädd, så rädd att hon til och med skrek, det har inte hänt förut. Eller jo, självklart har även hon blivit skrämd innan, men inte så här. Orsaken: En hund som fick för sig att skälla som en galning. Jepp sådant kan skrämma en sex månaders bebis. Nästan lite otäckt faktiskt. Men det gick bra, efter e liten stund så var hon sitt glada mysiga jag igen.

Har ju börjat märka mer och mer att det här med ankomst av tänder hos dottern påverkar vårt dagliga liv. Eller ja, främst dotterns vardagliga liv, men tro mig när jag säger att det även påverkar min dag. Snoret rinner konstant (ska tydligen ha med tänder att göra, vad vet jag), är allmänt gnällig, svårt att äta (näst intill matvägrar till och från) etc. Så nästa bvc besök om två veckor kommer helt klart bli intressant. Antingen är allt lungt på tapeten, hon håller sig på sin kurva, det är det bästa som kan hända. Det andra är att de ringer soc för att jag misshandlar mitt barn genom att svälta henne! Själv hoppas jag ju på alternativ nummer ett!!

Dags att tända i pannan igen så det håller sig hyfsat varmt inatt här hemma, sen SKA jag i säng tidigt idag. Måse ju vara pigg och alert inför morgondagen...

Kommentera

Publiceras ej