Kurrilikurr

0kommentarer

Som titlen beskriver så är det något som kurrar, nämre bestämt min mage. Det kan bero på att jag inte hann äta frukost tidigare, så har en fundering på om det kanske är dags. Om inte annat är det ett bra ttillfälle nu, dottern sover en timme till eller nåt misstänker jag. Men har faktiskt varit duktig hittils trots bristen på föda, har hunnit damsuga av hallen (behövdes!), hunden har fått en promenad och jag fick en ljummen dusch (inte lika skönt).

Hehe kastade isbollar med hunden på promenaden, brukar göra det. Han blir fullständigt skogstokig! I normala fall så skäller han aldrig förutom när jag kastar isbollar. Och så försöker han ta upp dem för att springa iväg, kommer max en meter sen kommer han på att det var jäkla kallt att ha den i munnen. Så jag kastar, han springer så håller vi på. När vi väl kom hem igen efter promenaden så kastade jag ut den på gräsmattan (snömattan), ut efter springer hunden. Tror dock att han missberäknade snödjupet en aning, för han försvann! Uppskuttandes kom en vit, inte en svart hund. Och blev fullständigt galen¨på att han inte hittade bollen i all snön. Han skuttade upp och ner som en hare för att hitta den...omöjligt uppdrag dock. Men jag fick mig ett gott skratt, hunden verkade ganska nöjd han med när vi väl kom in.

Ingen pulkaåkning idag, för jäkla kallt! Sk vi slå vad om att bilen inte startar sen!?

Kommentera

Publiceras ej