kallt var det här

1kommentarer

Eldar för fullt nu i pannan, för det var jäkla i mig inte varmt när vi kom hem från staden. Men lite värmeljus på detta borde göra susen!

Mammaträffen då, var faktiskt riktigt trevlig. Märkte dock att vi hade nog kommit längst med vanlig mat och dylikt. Likaså, Line är den enda som "nästan" kan sitta, alltså sitter en liten stund innan hon välter. Men det verkade som många inte ville att deras bebisar skulle bli större, därav anledningen till att de itne börjat med vanlig mat. Att då är det lika med erkännande att tiden går fort och att de blir stora. Men å andra sidan verkar det som de inte har några problem med att amma när det händer saker och ting runt  omkrgin barnen. De flesta ammade ju under träffen. Det har jag inte kunnat på flera månader egetnligen. Dottern har ju inte kunnat koncetrerar sig på maten då, så jag personligen tycker att det är rätt skönt att hon har börjat äta annan mat. Nu kan man helt plötsligt göra det även om det är folk i närheten, eller man sitter och pratar med någon. Men visst, ibland kan man sakna de mysiga stunderna med ammningen också, så det lär nog dröja ett litet tag till innan jag ger upp nattamningen. Dels för att det är mysigt, särskilt på morgonen, när hon tittar upp på en och flinar när hon är klar. Det är het underbar, sen ska jag ju vara så ärlig att erkänna att jag nog är lite för lat än så länge med at stiga upp tidigt och laga frukost till henne. Mycket smidigt att göra det i sängen!

Just de, dottern vägrar nu för tiden att sova hos oss. Direkt efter matning på natten måste hon över i sin säng, annars blir hon tokilsk!!!

Jaha, hör en dam där uppe som tydligen inte ska sova, så ska kanske ta tag i detta och sen påbörja disken kanske...

1 kommentarer

Bellezza

23 Jan 2010 11:59

Älskar din blogg!

Brukar vara inne och läsa den kolla gärna min :)



Kram

Kommentera

Publiceras ej