Kallt och värmeljus

0kommentarer

Har varit dum igen, gick inte och la mig i tid igår, och när jag väl masade upp häcken till sängen kunde jag inte somna, suck, blir så trött på mig själv. Men dottern var däremot väldigt snäll och förstående för sin mammas dumhet, så hon tog sovmorgon till halv tio, det gillar jag, tack snälla Line!

Knallar ner, kollar utetemperaturen då tanken var att gå och hälsa på Olle och Stina. Minus 22, alltså nej! Ingen promenad idag, blir utegångsförbud för dottern idag igen. Sen kollar jag innetempen och konstatera 16,3 grader, usch och fy, raggsockar och extra tröja på dottern med andra ord. Ner till pannan, skruva upp den lite och in för att tända värmeljus! Vill inte skruva upp pannan för mycket, för den slukar ju pellets då och det kostar, plus att skruva man upp den för mycket mister vi varmvattnet istället...AH varför kan det inte vara smidigt!?

Men men, har varit värre. Förra vintern visste vi inte hur man skruvade upp pannan alls, då gick det värmeljus och filtar kah jag lovar, så det här är ju itne så farligt egentligen :) Får gosa mycket så blir det bra!

ska leta upp de dära filtarna ifall ifall ifall ifall...

Kommentera

Publiceras ej