Jäkla hund!

0kommentarer

Ahhhh blir så trött ibland. Hundskrället är helt hopplös när det är löptikar i byn. Märkte inte ens att hunden var borta, nu var han det i och för sig bara en kvart som max men i alla fall. Satt och försökte söva dottern för sin eftermiddagslur då det ringer på dörren. Då är det en vänlig granne här i byn som kom och levererade min hund!! Då har han sprungit upp på stora vägen och korsat den för att försöka hitta denna tik. Som tur är så missade alla lastbilar honom och han hittade ingen tik. Men nu är jag trött på de här rymningarna! Har satt upp ett kompostgaller nu innanför ytterdörren. Sommartid har vi det på trappen istället. Men problemet är ju att det är kallt nu, så har ingen lust att hitta en isglass till hund på trappen när jag vaknar. Så det får stå i hallen istället, nu hoppas vi bara på att ingen katt tänker hjälpa kräket med att välta gallret eller nåt annat dumt.

Irritationsmoment nummer två: För ett tag sedan så hittade jag en nappflaska /napp som dottern accepterade. Har ju haft lite svårt med denna sak tidigare. Men efter denna utmärkta napp så går det som smort, hon äter välling som aldrig förr på kvällen. Skulle in till affären och inhandla en extra, så vi har två hemma i alla fall. Lite smidigare, så behöver det inte vara akut med diskning och liknande. Den storlek som vi använde hade de inte hemma (välling storlek), så de skulle beställa hem en till mig. Mycket vänligt tyckte jag! Och den skulle då komma idag. Lånar mammas bil (min är fortfarande frusen) för att åka in och köpa den plus lite barnmat för helgen. Vad händer då? Jo den finns inte inne, då visar det sig att den har utgått ur sortimentet, men bara den storleken!! Va sjutton! Nu när man äntligen har hittat något som fungerar måste vi då börja om på ny kula igen???? Så i helgen blir det leta igenom hela Växjö för att förröka hitta ett gäng och köpa på oss...annars vet jag inte vad vi gör.

Övrigt...ja inte mycket. Kan inte annat än att förundras över hur fort tiden går. Satt och kollade på kort från första tiden med dottern. Jisses vad stor hon är nu!! Jag hänger inte med känner jag...måste det gå så fort?

Nu inväntar vi sambon som skall komma hemleverandes med pizza och resesäng!

HUNGRIG!!!

Kommentera

Publiceras ej