Jag fryser!!!

0kommentarer

Nu är jag trött på det här!! Vi skulle fått pellets levererat för två veckor sedan, och än är det inget spår av det här.
Ny ved kan inte bli fixad förräns till helgen, det är alltså fem dagar kvar, och vi har ved för kanske tre fyra om vi har tur. Det innebär att vi måste föröska spara på den så gott det går, inte så jäkla lätt när moder jord helt plötsligt fick för sig att sänka temperaturen i småland till alldeles för kallt. Hade vart som förra veckan, en två minus, nemas problemas! Men femton minus ute gör att det går åt mer bränsle till pannan. Lösning...värmeljus. Jepp det är jätte mysigt här hemma. Älskar levande ljus, så mysfaktorn är det inget fel på alls. I vardagsrummet är det nog en arton nitton grader, överkomligt. Sovrummet är ju varmast, kanske en tjugo där uppe. Men resten av huset så visar mätaren sexton grader. Det är för kallt!!!!

Är inte rimligt heller att sambon ställer klockan var tredje timme på nättern för att elda, så det inte ska vara elva grader inomhus på morgonen. Inte ok! Problmet är lätt att lösa, isolera hela huset. FÖr någon dum person som byggde detta hus för tusen år sedan glömde visst att han bodde i norden. Vi har visst vinter här, hur man nu kan missa en sådan liten detalj övergår mitt förstånd. Men det är väl det som är skillnaden, jag har ett förstånd det hade tydligen inte han. Detta grundar jag på att hela huset är oisolerat, bara vanligt plank som skiljer oss från vintern. Men ok, nu har vi valt detta trots allt, så det är ju bara att bita ihop och föröska hitta en lösning på problmet. Enkelt förvisso tänker en del, det är ju bara att isolera resten av huset med. Det stämmer, det är en jätte bra lösning. Men det kostar då pengar, såvida ingen tänker skänka en miljon eller nåt så kan vi glömma det än på ett tag.

usch, låter lite bitter märker jag, det är jag inte egentligen. Lite frusen bara :)

Nu ska vi ta kvällen här hemma efter en produktiv dag som inneburit rensing av det blivande barnrummet. Helt otroligt vad skräp man samlar på sig på kort tid. Men snart är det ordning där uppe så vi kan börja renovera det rummet. Har satt en deadline till hennes ettårs dag, ska bli intressant och se om vi håller det eller itne!!!

God Kväll på er!

Kommentera

Publiceras ej