Idag är jag trött

0kommentarer

Som tur är hade man lite vett igår i alla fall och kröp ner i sängen hyfsat tidigt. Kan jag säga, inte vanligt för mig som normalt sett är nattuggla. Måste kännt det här på mig. Inatt har dottern vaknat klockan två, klockan fyra och slutligen halv åtta på morgonen. Då gav jag upp jag med. Nu kanske det inte låter som en fruktansvärt tidig morgon för en del människor. Men nu ska ni se det från min synvinkel lite. Jag har pluggat i tre år innan dottern föddes, dagarna som jag gått upp före nio är lätträknade faktiskt. Är alltså inte van vid att vara uppe. Sen så är det fortfarande mörkt ute vid halv åtta på morgonen, och det gör det verkligen inte lättare att stiga upp. Sen har jag dessutom haft turen att få en dotter som precis som jag tycker om att sova. Så de enda gångerna vi har varit uppe tidigt är när det vart babysim eller dylikt, och då har jag fått ställa klockan. Annars sover vi till en nio halv tio i alla fall. Men inte idag! Så tydligen finns det något som heter kvinnlig intuition i alla fall. För hade det inte de, så hade jag varit bra mycket tröttare än vad jag är idag.
Men det är ju inget som en promenad och en skön dusch inte kan råda bot på, det borde väl på en pigg igen, hoppas de...

Kom på de när ajg tittar ut i köket, att tar man ner julgardinerna är det kanske lämpligt att sätta upp ett par andra istället?! Ser lite naket ut måste jag erkänna...

Kommentera

Publiceras ej