Helgen

0kommentarer

Jo det är ju förvisso fortfarande helg rent tekniskt. Men det känns inte som det...beror nog mest på att sambon var tvungen att jobba. Är lite som att man blev lurad på en dag av helgen. Men bara göra det bästa av det antar jag.

Hade fint besök här i skogen igårkväll. Grannarna kom över och åt lite mat, sen satt vi och tjötade strunt länge, det ´var mycket mycket trevligt. Hoppas det är något vi kan göra om snart!

Satt även igår och sorterade barnkläder. Sambon har varit snäll och tagit hem flyttkartonger till mig. Till att börja med, herregud vad kläder den ungen har/haft!. Men nu är alla kläder i st 50, 56 nerpackade. Nästan lite skrämmande när man satt och gjorde det, känns inte som tiden har gått så fort men ändå gör det de. När man höll upp kläderna i de minsta storlekerna, det är ju som dockkläder. Svårt att tänka sig att hon har varit så liten, men helt uppenbarligen har hon ju de. Det var kläderna som redan var undanlagda, idag ska jag ta tag i hennes byrå, misstänker starkt att det kan ligga kläder där med som är för litet. Så det ska göras idag, även börja plocka redan på nästa storlek så man har lite koll på vad hon har eller vad hon behöver nytt.

Förresten, hur kommer det sig att när det gäller pyjamaser så måste det alltid vara en storlek större än i de vanliga kläderna??? Är det bara vi som har det så???

Lite bebisuppdate med när jag ändå håller på: Ungen har nu fått för sig att matvägra! Ahhhh blir galen. Har ju gått så bra de senaste tre veckorna, har inte ammat dagtid överhuvudtaget, dottern har ätit med glädje varje dag. Men de seanste tre dagarna vägrar hon vanlig mat, kniper ihop munnen fullständigt och börja gnälla. Helt omöjligt, tre skedar max går ner. Det ställer ju till det en aning, då jag inte har speciellt mycket mjölk kvar egentligen. I samband med detta har hon vägrat sova på dagen sen i torsdag, vilket har ökat på gälligheten kan jag lovar. Allt detta medöfr så klart att hon är ännu hungrigare på nätterna, så jag gör inget annat än att amma har det känts som. Inatt sov hon bra för första natten på ett par dagar. Men hon var väl fullständigt utmattad antar jag.

Övrig då, jo hon har fått fnatt på sina fötter och att rulla över till mage. Det tycker hon är jätte kul i cirka tre minuter, sen vill hon tillbaka, men det går inte lika bra. Så jag vänder henne, hon vänder tillbaka, så håller vi! Har försökt vänta ut henne, se om hon lyuckas själv, men nepp blir bara förbannad. Nu har hon även börjat göra detta i sin säng på natten...men det tar sig nog, snart har hon nog fattat hur man gör det tvärtom.
Just de ja, hon har kommit på nu med att det är roligt att stå upp. SÅ ligga ner är inte så kul länger, sitta i knä eller stå i knär är det som gäller!

Någon förrsten som vet hur mycket laktulos man ska ge dem???

nähä, om jag skulle ta tag i livet här, känns inte lockade ska erkännas. Sitta kvar här i soffan med en filt hade varit underbart. Men pannan eldar sig inte själv och ansökningarna skrivs inte av sig själv heller. Frågade dock mamma om hon inte kunde göra det. Men det ville hon inte...lite taskigt tyckte jag. Kunde väl ställa upp lite. Hehe eller inte.

Inte världens roligaste eller intressantaste inlägg kanske...men jag återkommer lite senare under dagen

Kommentera

Publiceras ej