God morgon

1kommentarer

Ska försöka bli lite människa här, kan nog ta ett tag känner jag. är ju inte världens piggaste på morgonen. Dottern däremot, ja inte kan man säga att hon är trött. Ligger nder babygymmet och tjattrar. Hon ägnar större delen av den vakna tiden till att ligga och leka med sina fötter :)

Så fort den lilla har ätit lite lunch ska vi bege oss bort till mina föräldrar och påbörja det tråkiga arbetet med veden. För nu är pelletsen slut, vilket innebär att det inom en snar framtid kommer vara lite smått kyligt här inne...

Förresten, någon sa till mig igår att äter barnen mer under dagen sover de längre och bättre under natten. Är inte så säker på att jag håller med. Nu har i och för sig min bebis sovit bra hela tiden. Ett matmål vid fyra fem på morgonen, det kan jag leva med. Men eftersom hon åt så mycket på dagen orkade hon inte äta ordentligt med välling innan sängdags, vilket då innebar att vid tio ville hon ha mer mat. Ingen katastrof, men lite störande eftersom det var länge länge sedan det skedde. Hade gått bra det med om det inte var för att hon dessutom vaknade ohc var pigg då! Men jag ville sova, ingen bra kombination, tyvärr så är det ju dottern som vinner den fajten. Bara att gilla läget antar jag...somnade dock om runt tolv tiden.

nähä, frukost och sen rasta hunden, sen tar vi tag i dagen här hemma....

*gone*

1 kommentarer

Petra Lindemann

21 Jan 2010 10:04

Mattider. Tips som funkade på mina barn

Välling vid uppvaknande ca 5 - 6 på morgonen. Frukost ca kl 9. Frukt ca 11. Lunch ca 13

Mellanmål ca 15.30 Kvälls mål ca 18

Välling innan sängdags.

Mina barn funkade bra på detta.

Efter ett tag plockade jag bort vällingen på morgonen. Välling på kvällen slutade de med mellan 1,5 - 2 år. De åt så bra på dagen och var så stora så de behövde inte det tillskottet. Extra dos av agos vid nattningen istället och en lång saga....

Kommentera

Publiceras ej