EKO

0kommentarer

Nu finns det nog några som tror att det här inlägget kommer handla om EKOlogiskt. FEL!

Jag syftar helt enkelt på ordet eko. Ni vet, när man till exempel öpnnar kylskåpsdörren och det är tomt, då hör man en liten röst som ropar flera gånger efter varandra...."trodde du va". Det är alltså det ordet jag syftar på. Och anledningen till ordet är att det är exakt vad jag kände när jag knallade ner till källaren för en liten inventering....Ett stort fett EKO. Det är alltså mer eller mindre tomt där nere! Tommare än vad det är i min plånbok, och det säger en del eftersom när man öppnar min plånbok ramlar det ur en massa kvitton som max. hur som helst, vi eldar ju med ved och pellets i detta hus. Ved helst då det är billigare, pellets då vi inte är hemma så mycket och hinner elda, eller dylikt. Men, nu har vi fyra påsar pellets kvar och ved för kanske fyra dagar kvar. Detta är inte bra! Så på torsdag blir det till att få tummen ur och göra något åt detta. Pellets är beställt, har dock inte kommit, tveksamt om det hinner göra det i tid heller. Och det är ju inte direkt sommarvärme ute, så stå helt utan känns inte som ett bra alternativ just nu. Värmeljus är förvisso alltid ett alternativ, men det blir också dyrt i längden om vi ska värma ett helt hus med det. Så nu blir det jag som knallar bort till föräldrarna på torsdag när lilltösa ska sova, jo hon ska med, hon får sova i vagnen. Då har jag lite över två timmar på mig att fylla ett släp med ved, räcker inte det får vi la ta en paus till nästa gång hon ska sova. Men jag klagar inte, det är sådana härliga saker man måste göra som vuxen, plus att jag se det som ett gratis träningspass! Smart va?!

jepp det var de de...nu ska dottern få en pyjamas på sig och en flaska gott, sen somnar hon förhoppningsvis ganska omgående, har fått för mig att röja uppe i det blivande barnrummet. Mycket enklare om hon sover...

Just de ja, väntar fortfarande på sambon, är jäkligt trött på hans jobb nu

Kommentera

Publiceras ej