Förvirrad?

0kommentarer

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Dopet blir inte när det skulle, svärfar fyllde ju sextio då. Dumt kanske att fira det i samband med ett dop. Så imorgon ska jag ringa och försöka byta dag i kyrkan och allt, hoppas det inte blir allt för komplicerat. Så tror det eller ej, dottern ska döpas efter mycket om och med. Det har varit många och långa diskussioner om detta. Varken jag eller sambon är ju religiösa, och ingen av oss blev döpta som barn. Jag är dock det nu då jag konfimerade mig. Det viktiga för mig är att vi alla är med i svenska kyrkan ifall det otänkbara händer. Skulle det värsta hända så skall vi bli begravda tillsammans. Och jag och sambon blev med i svenska kyrkan automatiskt när vi föddes, idag måste man döpas för det. Jag vill att alla i familjen ska vara det. Däremot om dottern väljer sedan att gå ur svenska kyrkan så är det inga problem för mig, det är hennes egna val. Dessutom tänker så här, då jag någon gång i mitt liv vill gifta mig i en kyrka kan jag tycka att det är lite hyckleri om jag inte vill att dottern ska döpas. Så dop blir det, så förhoppningsvis kan vi göra det till en kul fest, passa på att träffa hela släkten och har lite kul!

Min matberedare fungerar inte, det suger! Sådant kommer man dessutom alltid på i absoluta fel läge!

Jag har ont i mitt knä, vet inte varför, men vill i alla fall påstå att det inte är mitt fel. Måste vara någon annan som är orsaken till det, så det så! Kanske är kattungen som legat och gnagt på det när jag sover??

Somnade i soffan idag, jag och dottern sov i tre och en halv timme i sträck, skönt! Men har ju inte gjort nåt vettigt istället under dagen...det suger! För då måste jag göra det imorgon...suck. Men men, det var de värt faktiskt, sjukt trött efter denna natt som var. Men det var länge sedan jag behövde sova på dagen, det har nog inte hänt sen dottern var någon vecka gammal.

Dotter sover, så nu är man ledig hela kvällen...vad ska man göra då? Funderar på att frossa, men har inget att frossa i. Kanske en långpromenad istället, känns som ett nyttigare alternativ, och hunden blir glad, så blir det.

Vi har ingen vakthund, däremot en vaktkatt, det ni!!!

Det här var ju allmänt förvirrande inlägg, men det är så min hjärna är ikväll, allmänt disorienterad och förvirrad, det kan jag leva med....

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej