Blir så arg

2kommentarer

Måste bara ta och skriva om en otrevlig händelse som inträffade igår på eftermiddagen. Jag skulle in till byn och köpa lite läsk och chips till kvällen. Någon kilometer hemifrån så ser jag en bil som står med varningsblinkis på och tre män utanför. Strax därefter så ser jag varför, då har de kört på ett rådjurskid, som tyvärr fortfarande lever. Jag stannar i alla fall för att fråga om de har fått tag på någon med gevär eller liknande. Det hade de inte, de hade pratat med polisen, som enbart hade sagt till dem att de kunde åka därifrån. de precis som jag tycket att det kändes väldigt fel, eftersom det levde och låg på vägbanan. Risken är ju stor att någon annan bil kör på det igen. Det går inte beskriva känslan i det hela, så fruktansvärt hemskt att se detta stackars djur. Jag är ju gråtmild i vanliga fall, det här tog nog priset. Hur som helst, ajg lyckas få tag på markägaren som säger att han ska komma bort och skjuta djuret. Nu undrar nog en del varför ingen av oss fyra slog ihjäl kidet istället. Till att börja med så var det ingen som hade något att slå med; sen är det inte speciellt enkelt att slå ihjäl ett sådant stort djur; och det sista man vill är ju att skada det ännu mera. Sen är jag mycket tveksam till att jag hade klarat det rent psykiskt att göra en sådan sak. I alla fall, vi står där och väntar på markägaren (är så att ingen annan än markägaren får skjuta på hans mark, då kan de bli av med sin licens), och efter en liten stund stannar det en bil, ut kommer det en man och springer fram till kidet, samtidigt som hans fru hoppar ur bilen och börjar skriva åt dessa stackars tre männen att de är dumma i huvudet som inte har slagit ihjäl det etc etc. Detta gör hon medans hennes man ställer sig och hoppar på kidets huvud flera gånger och sen springer tillbaka till sin bil och kör iväg därifrån med en rivstart. Poängen är här, att de INTE dödade kidet, de skadade det ännu mera, orsakde mera lidande för den lilla stackan!! Jävla idioter säger jag bara!!

Få saker gör mig riktigt förbannad. Men sådant här gör de, det riktigt kokade i mig! Hur i hela friden är människor funtade. de kände att det var en bra idé att gå ut och skadade ett redant skadat djur lite till?!?!

Efter ett tag som kom marägaren till slut och kunde göra slut på djurets lidande.

alltså, sådana människor är ju helt sjuka, finns människor till allt. Trots att detta hände igår kan jag fortfarande känna sån jäkla ilska mot dem, för att inte tala medlidande med det stackars kidet....

Vet inte om jga lyckats beskriva det så väl. Men sammanfattningsvis, man blir alltid förvånad över människor. det finns folk till allt!

2 kommentarer

Petra Lindemann

24 Jan 2010 11:02

Synd att dun inte tog deras regnr. Det hade varit en skön känsla att anmäla dem för djurmisshandel!!!

Frida

24 Jan 2010 12:16

Jo det hade vart en skön känsla. Men tyvärr så hade det nog inte gjort någon skillnad...

Kommentera

Publiceras ej