Besviken!!

2kommentarer

Snacka om att saker och ting inte alltid blir som man tänkt sig. Suttit här hemma och laddat ordentligt, framförallt mentalt förberett mig på kvällens träning. Första träningspasset på två år ungefär. Jag och en vän hade bestämt att vi skulle börja på gympamix inne i byn. Ja, lite kärringträning kanske...men bara att inse, jag är inte 20 längre :P
Var klar här hemma gott och väl en halvtimme innan Jennie skulle komma och hämta mig....

Och kvällen blir bara märkligare och märkligare...återkommer om det strax.

I alla fall, jag hade lagt fram pyjamas och fixat iordning välling till dottern, så allt var klart när barnvakten alias mina föräldrar kom. Allt förbertt och klart, jag taggad som sjutton, nu äntligen skulle det börja bli fason på den här kroppen, har längtat efter träning igen! Först är barnvakten försenad, han har kört i diket, jennie får hämta barnvakten. Sen kommer vi iväg i snöovädret, inte fort, men tids nog skulle vi nog komma fram. Kommer dit, ser en lapp på dörren in till sporthallen...träning inställd! MEN VA FAN! Snacka om besvikelse, sett så fram emot detta. Inte enbart för träningens skull egentligen, utan mer en chans att få komma hemifrån lite varje vecka, och få sköta om mig själv. Jaja, vi vände tillbaka i snön och åkte hem. Kommer hem, tar över vällingmatningen från mamma, det vill inte alls. Ungen fått för sig att hon inte ska ha mat, nähä? Vad gör man då?? Inte för att hon på ngåot sätt kommer svälta ihjäl utan den, skillnaden är ju att jag kanske får vara vaken lite mer inatt, ja då får jag väl vara det. Dottern somnade i alla fall fem minuter efter mina föräldrar åkt hem. Skönt tänkte jag, då får jag kanske en liten stund för mig själv i alla fall, inte så det var tänkt, men här tar vi vad vi får. Hinner precis sätta mig och skriva lite här, då kommer vi dagens märkligaste händelse.

Det knackar på dörren! Och ja, här ute på landet undrar man lite vem det är. finns inte ås många alternativ, och inget av de möjliga alternativen var möjliga ikväll. Jag visste var de höll hus. Det är då en man, som inte pratar svenska (min engelska är verkligen kass märkte jag), som kört fast med sin lastbil, och undrade om jag kände någon med traktor eller dyl för att dra upp honom. Mitt ute i skogen!! Ingen aning, inte direkt som jag kan hjälpa honom heller. Jag skickade bort honom till sågen för att fråga...

Så ja, saker och ting blir verkligen itne som man tänkt sig...men bara att ta nya tag nästa vecka istället. Men det känns lite snopet....

Nu blir det film för min del sen sängen

GodNatt

2 kommentarer

Schastin

27 Jan 2010 21:52

Suck.. ja du har all rätt att känna dej besviken..

du kräver så lite och så få du inte ens de lilla..

sett fram emot en liten ynka stund för dej själv..

Fan..

Men du är en kanon mamma till byns mysigaste

unge..Sov gott kram.. i morron ny dag med nya möjligheter..Kämpa på!!

Frida

28 Jan 2010 09:41

haha



dina ord vämer i mitt lilla hjärta ska du veta!!

Kommentera

Publiceras ej