Barnmat=kattmat?

3kommentarer

Förr ett par dagar sedan var jag lat, köpte alltså lite barnmat på burk. För att ha lite i reserv hemma, ifall man inte hinner/orkar laga till mat ordentligt själv. Så idag har dottern fått testa på pasta och kyckling, hon verkade gilla det, vilket är väl det viktigaste i sammanhanget. Men det vette sjutton om hon kommer få fler gånger. Jag luktade på maten, och helt ärligt. Om någon hade hållt fram en kattmatsburk och barnmaten framför näsan på mig, skulle jag inte veta vilken som var vilken. Anser att det är lite äckligt faktiskt...den luktar precis som kattmat gör! Nästan så man börjar undra om det möjligen är samma tillverkare...så nä, någon färdig burkmat med pasta och kyckling blir det inte fler gånger i alla fall! Så visst, hon gillade maten men jag kan inte komma över lukten, känns som man sitter och matar henne med kattmat....blä! Sista gången det serverades det kan jag lungt säga.

Haft lite besök här under kvällen, bidde lite mat och sen brädspel. Sådant är alltid kul tycker vi. Tror jag och sambon är lite spelbögar faktiskt, men klart, något intresse ska man ju. Och kul har vi när vi spelar!

Så nu sitter vi här i soffan, dottern sover för natten hoppas vi på. Jag är dock tveksam till det, hon har fått en liten dum vana att vakna för ett extra mål mat på natten. Kommit senaste veckorna...men hoppas kan man ju alltid.

Kollade vädret med, så det verkar som jag kan fortsätta försöka hålla mitt nyårslöfte. Ok, rent kasst har jag väl redan brutit det, men eftersom det varit så jäkla kallt räknar jag inte de dagarna. Har ju faktískt inte haft möjlighet att gå ut på långpromenade. Vad ska jag göra av dottern då? Så nä, det räknas inte. Men från ohc med imorgon skulle det bli lite mildare, så då återupptas detta. Ska bli skönt, tråkigt att sitta inne hela dagarna, och hunden klättrae ju på väggarna av det...plus att jag nu kan testa att sätta dottern i pulkan, äntligen! Är väldigt spänd på hur hon ska ta det...antingen går det över förväntan eller så blir det psykbryt direkt! Intressant ska det blir hur som helst.

Säger godnatt nu!

3 kommentarer

Schastin

09 Jan 2010 22:30

Hej.. dom brukar seja att utvecklingen går framåt men tydligen inte när det gäller kids food.. alltså lika äcklig som för 20 år sedan.. urk minns oxså lukten.. nä du.. man kan mosa,hacka,klippa.. "vanlig mat" mindre krydda bara.. så gjorde vi på 90-talet och det ser ut att gått bra.. ha,ha dom blev ju inte så klena mina söner.. kram schastin

Martina

10 Jan 2010 10:09

Ja jag hoppas de blir mildare hela tiden nu....längtar efter våren :)

Hur går de med smakpotionerna allmänt? Har hon övergått helt till sådan mat eller ammar du fortfarande? Kram

Frida

10 Jan 2010 10:19

Nä fy vad äckligt det verkar. Så nu är det slut med det, ska förska göra mera mat här hemma nu, det blir enbart reservmt det dära, när vi ska bort eller dylikt. Man skulle ju kunna tro att det skulle kommit lite längre, varför man inte försöka göra maten lite trevligare...men icke! Haha nä de verkar ju helt ok ;) Så det ska nog gå bra md Line med. Kram kram

Kommentera

Publiceras ej