babysim

1kommentarer

Hade ställt klockan idag...hua...inget kul. Hatar att behöva gå upp när det fortfarande är mörkt, det är inte mänskligt att behöva göra det. Men vad gör man inte för att dottern ska få plaska och leka med andra barn :)

En gång i tiden, med andra ord innan dotterns ankomst, var det där med att ha tid på sig på morgonen fullständigt överskattat. Hann jag borsta tänderna och håret så var jag nöjd. 10 min räckte gått och väl för att ta sig från säng till bil. Nu för tiden är det lite annorlunda dock. Upp tillräckligt tidigt för att hinna packa badväskan till oss, för jag kommer nog aldrig bli så smart så jag gör sådana saker kvällen innan. Sen ska jag göra mig iording, se till så hunden får komma ut en stund. Sen måste jag ju se till att dottern får frukost innan vi åker, för annars blir dt ingen rolig resa eller bad. Detta kanske inte låter som så mycket, men det tar TID! Så senaste tiden har jag faktiskt blivit bättre på att gå upp i tid för att slippa stressa. Däremot tycker jag det är lite taskigt att lägga alla barnaktivitet så tidigt på morgonen, gäller även mammaträffen och öppna förskolan. Alla barn eller vuxna för den delen är inte morgonpigga. I den här familjen är vi det verkligen inte. Tycker om att sova. Skönt då att man lyckades producera ett barn som är likt en själv :)

Efter ett sidospår återgår vi då till rubriken. Dottern glad som vanligt, den ungen älskar verkligen att bada. Massa sång och lekar, för att inte tala om vatten och bebisar. Kan det bli bättre? Sett ur en bebis synvinkel då. TEstade även rutschkanan idag, både lilla och stora. Den lilla åker barnet själva i, medans man är bredvid för att hålla i och sen fånga upp när de kommer i vattnet. Stora åkte man med barnet i knät. Det var skitkul! Dottern kan eventuellt varit lite mera skeptisk till detta projekt. Men efter ett tag när hon vant sig så skrattade hon.

En sak till bara, är det bra att ens barn skrattar åt ett annat barn som fått en kallsup???

1 kommentarer

Martina

19 Jan 2010 16:03

Ja jag pratade me dom på BVC och dom tyckte ja skulle vänta med välling, inte exakt till han e 6 mån utan några veckor till. Hon tyckte ja skulle prova ge han ersättning i pipmugg hmm? om de nu skulle göra någon skillnad?



Men varför får man egentligen inte ge välling innan 6 mån då?



Påtal om mat...nu när Neo äter smakportioner hur snabbt kan man öka upp portionerna? Tycker de är så svårt och veta hur mycket han ska ha? Han verkar ju gilla de en massa iaf.

Kommentera

Publiceras ej