Vilken helg det blev

0kommentarer

Jo, glömde kanske skriva lite igår. Men hade verkligen inte tid. Dagen började med en grymt morgonpigg dotter, vet ite vad som flög i henne. Kvart över sex var klockan när hon slog upp sina stora blå ögon, för att inte tala om vakna ögon. Så det var bara att knalla upp och underhålla oss en stund tills dotterns farmor och farmor kom för att vara barnvakt. För igår så for jag och sambon ner till Ullared för att shoppa loss. Och jag ska erkänna att det var väldigt kul att få åka iväg själva, det var lite som förr i tiden. Spela musik högt i bilen, och bara vara pojkvän och flickvän, inte föräldrar för ett par timmar. Det behövde vi.

Ullared då, lite folk var det till en början med. Jätte skönt att gå och strosa och titta på saker i lugn och ro. Sen klockan ett hände något. Vet inte var alla människor kom ifrån, men helt plötsligt kunde man inte gå någonstans utan att bli påkörd. Jag hatar folksamlingar! Så där började vi stressa för att komma ut fort som fasen därfrån. Vi åkte därifrån många kronor fattigare men många fina saker rikare! precis som det ska vara.

Hem och avlösa barnvakten. vi hade tur trots allt, dottern sov när vi kom hem, så vi kunde med gott samvete slänga oss i soffan och slappa innan vi skulle iväg igen. Kan säga att det behövdes, då var jag trött! Sen iväg till Mariana, Peter och Hanna för att äta gott. Och det gjorde vi kan jag lova, mums vad gott det var. Sen blev det mycket trevligt prat och skratt. Jag vägrar däremot förstå det rättvisa i att jag efter två öl igår kväll har huvudvärk idag! Ska det inte krävas mer än så?!?!?!

Fick dessutom sovmorgon idag, tack kära sambo. Detta var för att jag ska kunna vara så pigg som möjligt imorgon tidigt bitti när det är dags för första dagen på nya jobbet!

Nähä, har alldeles för mycket att göra än att sitta här, så jag skriver med största sannolikhet lite senare ikväll när dagens besök är avklarade.

Just de ja, sambn är iväg och tittar på bil, så har vi tur har vi en fungerande bil i eftermiddag :)

Kommentera

Publiceras ej