Unga Mödrar

0kommentarer

Det är en serie som jag har fastnat fullständigt för, och då menar jag den danska verisonen inte den norska. Den norska nja, går att titta på men inget jag känner för eller fastnar för. Men däremot den danska, jag fullkomligt avgudar den serien! Har följt den slaviskt sen dag ett, och jag har ingen aning hur länge det är nu, kan vara tio år kan vara två. så, nu har jag då gjort klart för alla att jag älskar denna serie, det är höjdpunkten i veckorna! När det visas så är det tystnad som gäller, sambon kan glömma att få kontroll över fjärrkontrollen under den halvtimmen. Han har accepterat läget, så ingen fara på taket där.

Här kommer då själva poängen med detta inlägg. Jag vet att jag inte är ensam med att följa Unga Mödrar på kanal fem, är faktiskt ganska överygad om att det är många fler än mig som gör det. Så varför går de aldrig ut med någon form av medelande när de byter tider på programet. När det gäller alla andra program i tablån annonsera de ut sådana saker som det gällde liv eller död. men inte unga mödrar, det ändrar de på hej vilt, och tyvärr så kommer man inte alltid på det förräns man redan har missat ett antal avsnitt. Tycker det är dålig stil av kanal 5. En till kritik, visst vi lever på 2000-talet och allt det där, och ja teknologin får man på köpet. Men då har jag en fråga, har verkligen alla människor i hela Sverige snabbt bredband??? Vi har ett mobilt bredand, utav den enkla anldeningen till att det är de enda som fungera ute hos oss i skogen. Det är med andra ord inte speciellt snabbt alls. Så jag tycker det är ganska taskigt av tv kanaler att lägga upp en del program på deras Play funktioner och inte visa dem i tvn. Alla människor kan inte se på tv på sin dator, för vi inte har den hastighet som krävs. Jo, vi kan se tvklipp eller videos som man måste "buffra". Ok, det tar en evighet, men då kan man pausa skiten och låta den stå, och när det är klart kan vi titta och låtsas att vi har världens snabbaste bredband. Så jag ahde kunnat gå med på dessa jäkla playfunktioner om de hade haft den möjligheten. Men icke, det är play eller paus som gäller. Alltså ingen chans för oss människor som inte bor i storstäderna eller har tillgång till snabbt bredband.

Slutsats: Jag vill ha tillbaka Unga Mödrar som det var!!

Oj, inget kul inlägg men skönt att få gnälla av sig en aning.

Nytt ämne: Är det någon som har ett jobb till mig?? Kan städa toaletter, bryr mig inte så länge det innebär lön i slutet på månaden...

Nähä. laga mat och väcka dottern är planen...

Kommentera

Publiceras ej