Trött

0kommentarer

Undrar lite smått varför jag fortfarande sitter uppe, är ju aptrött. Inte så märkligt då dottern såg till att det inte blev mer än fem timmar sammanlagt igår. Så då kan man ju tycka att jag borde lägga mig tidigare idag...men icke. Sitter här som ett fån och gnuggar ögonen.

Förresten, jag har en mini-Anja här hemma. Ni vet segergesten Anja gör, den så kallade sälen, den gör dottern flera gånger om dagen, på pricken lik. Hon knaske ska satsa på alpint...

Imorgon ska vi upp på garagetaket och skotta bort snön, kan bli intressant. Återstå att se vem av oss som trillar ner först. Funderar på att starta en vadslagning om det! Oavsett vem som trillár så kommer personen i fråga inte slå sig. Känns inte som en överhängande risk med tanke på den meter snö som är på marken.

Ja, nu är det en vecka kvar, ganska snart kvar av denna mammaledigheten. Känns ganska bissart måste jag säga! Ska vi slå vad om att dottern kommer börja krypa samma dag jag börja jobba, bara för att jäklas med mig!

Nä, nu börjar jag tydligen svamla så det är dags att lyfta upp häcken från soffan och gå ut med hunden. Sen ber vi om att dottern sover lite lite längre denna natten och accepterar flaskan snällt så slipper jag få dåligt samvete som gör denna hemska handling mot henne...

Natti natti

Kommentera

Publiceras ej