Svettig

0kommentarer

Jepp det är jag, och inte så lite heller. Vadå träna på gym? Testa snöskottning istället, bra mycket effektivare och jobbigare! Det värsta är att jag har skottat en fjärdedel ungefär, så det säger väl lite om min kondis! Men det är mycket snö till mitt försvar. och jag hade rätt, inte sjutton tog han vår uppfart när han ändå var i farten, nädå han skottade däremot upp en snygg hög vall vid får uppfart. TACK! Så det var sista gången vi skottar hos grannen och hjälper dem.

Nu tar jag en mat och vätske paus!

Ikväll ska jag ju egentligen iväg på träning, men det är frågan om jag verkligen behöver det efter jag är klar med skottningen. Känns som jag kommer ha en underbar träningsvärk imorgon hur som helst.

Vad är det för snack förresten om att kvotera föräldrardagar??? hur tänkte de då? Visst jag är helt klart för att pappor ska ta ut mer ledighet tillsammans med sina barn. Men hur hade de tänkt att det skulle fungerar för de människor som har lägre inkomster? Skulle de genomföra det förslaget kan vi glömma att skaffa ett syskon till Line, det är ju ett som är säkert. Visst, vid den tidpunkten kanske jag har (föhoppningsvis) ett jobb. Men som det är nu måste sambon jobbar, för han är den med en inkomst. Skulle de genomfört detta innan hon föddes hade vi antaglien fått flytta, i värsta fall inte skaffat dottern. dels är skiten uträknat så att du enbart ska ta ut ersättning för tre fyra dagar för att dagarna ska räcka länge. Vi som inte har den möjligheten får då problem. Jag har varit tvingen att ta ut sju dagar i veckan för annars klarar vi inte oss. Det innebär att mina dagar är slut om tre dar, så sambon har skrivit över sina dagar på mig. Med andra ord, en kvotering fungerar enbart för dem som har en bra ikomst på båda vuxna i husehållet. Och hur fungerar det för de osm är ensamstående??? Min åsikt är att myndigheter och dylikt ska ge fan i att lägga sig i så mycket. Låt människor själa bestämma hur de vill har det i sin familj, vilket som fungerar bästa för dem!

Jag är alltså inte för kvotering! jag är däremot för att pappor ska ta ut fler dagar. Men det är upp till var och en att bestämma!

Vilket kul inlägg märkte jag....

Nähä, dags att ta en billys pizza så jag får lite energi så jag hinner skotta lite till innan dottern vaknar igen

Kommentera

Publiceras ej