söndagskväll

2kommentarer

Fasen vad helgerna går fort, går ju dessutom inte saktare när sambon jobbar på lördagen. Känns knappt som det vart helg.

Har inte mycket vettigt att skriva, fast å andra sidan brukar jag sällan ha det.

Börjar bli lite nervös inför att börja jobba...skrämmande ska det bli men mycket roligt. Börjar bli riktigt taggad inför det här. Det finns dock en nackdel med alltiohopa, det är ju att jag måste ästta mig och ringa till försäkringskassan imorgon, och det vet ju alla hur kul det är!!! Måste ändra mina föräldrardagar, har ju allmänt fram till juni, och det blir ju inte bra. Och sambon måste anmäla att han ska ha ut ersättning. Vilket krånglar till det lite är att han har skrivit över sina dagar på mig, så nu måste vi skriva tillbaka allt igen. Suck! Och helt ärligt, som det behvde bli krångligare när man har med dem att göra. Ska bli inte kul och se hur lång tid det dröjer med den här processen. När jag skulle ha i somras fick jag vänta i nästen fyra månader, när sambon skulle ha ut sina tio dagar i samband med dotterns ankomst fick han vänta nästan fem månader. Inte normalt! Vad tror de, att normala dödliga människor inte har räkningar att betala eller???

Oj, det blev visst lite gnäll här, men det struntar jag i. Är det några som förtjänar att gnällas på är det dem!

Så här ser min kväll ut förresten:
 - Sambon lagar kläder (jag kan inte sy, hans jobb)
 - jag sitter då här
 - dottern sussar sött sen länge (hoppas på sovmorgon imorgon HAHAHA)
 - hunden kan inte bestämma sig, sova uppe eller nere, det är stora frågan tydligen
 - en katt på bröstet
 - en i sovrummet
 - en i trappen
 - kallt som fasen ute
 - OS på tv (två vuxna i soffan framför dumburken)
 - varm och skönt inne (till skillnad från hur det kommer vara när vi vaknar imorgon)
 - ljus tända i hela huset
 - vissna blommor i fönstren såg jag nu

Visst var det intressant!!!! Som sagt, har inget vettigt att skriva, så jag säger nog Godnatt istället!

2 kommentarer

Martina

21 Feb 2010 22:15

Nee försäkrindskassan är ju inte snabbast i sverige precis :S



Haha sy jobben överlåter jag oxå alltid till min sambo då jag INTE kan sy för fem öre. Så de är alltid han som får lägga upp alla gardiner här hemma. :)

Petra Lindemann

22 Feb 2010 13:02

Skönt att fler än vi har skottat snö.

Ni hade i alla fall el hela kvällen, det hade inte vi. Strömmen gick precis när maten var klar! Om min béarnaisesås hade skurit pga strömmen hade jag blivit mycket ilsk. Andra gången jag lyckas med den utan att den skär sig..... Börjar få kläm på det nu!

Kommentera

Publiceras ej