Skrikfest!

1kommentarer

Hade ganska många planer för idag, inga viktiga på något sätt, men ändå lite småpyssel här hemma. Har lagt allt på hyllan nu, tog soffan och OS som plan istället. Idag har vi haft skrikfest här hemma! det var länge sedan det inträffade, så jag hade nästan glömt hur jobbigt det är. Skrikfesten grundade sig på att dottern var trött, ville inte sova, blev grinig för att hon var trött, ville fortfarande inte sova, ännu tröttare och ännu grinigare. Det var en ond cirkel som varade i lite över två timmar. Nu änligen har hon somnat, det behövde hon. Och jag med för den delen...

Hade tagit lite kort som jag tänkte lägga upp här, men jag tror jag väntar med det. De korten är inte riktigt reprensativa längre. Det är på en glad och pigg dotter, och det har hon inte varit de senaste timmarna. Jag återkommer med de när jag kan säga att de faktiskt föreställer min dotter, och inte den varelsen som befunnit sig hemma hos mig idag.

Hade stora planer för det här inlägget, mycket att skriva, många tankar och funderingar, men efter de senaste timmarna kommer jag inte ihåg någonting! Så det blir faktiskt inte bättre än så här den här gången. Nu tänker jag lägga mig i soffan och stänga av hjärnan någon timme eller två, hänger ju på dottern hur länge. Men jag återkommer nog senare ikväll eller något, och å har förhoppningsvis min hjärna lyckats framkalla något annat än ett tjutande i huvudet.

Natti

1 kommentarer

Martina

18 Feb 2010 15:51

Precis, när jag ska sluta med natt ammningen kommer jag med få lägga mig på soffan annars kommer de inte funka, men frågan är om man står ut när de blir en massa gråtande och skrikande? Men man får väl hålla sig! Men har ni tänkt ge Line välling på natten då om hon vaknar? Brukar hon amma mycket på natten? Ja de ska bli skönt när man inte ammar sen när man verkligen kan dela på allt ansvar med sin sambo.



Usch då skrikfester är aldrig trevliga :S Vi har ju de rätt så ofta då han ofta kommer in i en sådan ond cirkel när han är övertrött. Vissa ggr lugnar han sig snabbare än andra.

Kommentera

Publiceras ej