Sista måndagen

0kommentarer

Nedräkningen har börjat...

Kallt är det, och jag vet att jag möjligtvis gnäller en aning på det här. Men det skulle ni med göra om ni ite har pellets eller ved. Nu har jag precis eldat upp sista veden, och sambon skulle ha med sig pellets hem efter jobbet. Nackdelen är att det är många många timmar mellan dessa två händelser. Just nu är jag väldigt tacksam för att vi handlade på oss mycket mycket värmeljus sist vi var på IKEA, för det kommer gå åt!

Att sluta amma har gått bättre än förväntat måste jag erkänna. Imorse vid fem tiden så var det jag som gav dottern välling i vår säng. Och hon försökte bara en gång vända sig mot bröstet, sen åt hon glatt ur flaskan och somnade om. Jag måste har världens enklaste bebis =) Lite vemodigt är det dock det här att inte amma längre, blivit av med mysiga stunder tillsammans. Men det är klart, det finns ju många andra sätt man kan mysa på istället. Å andra sidan känns det skönt att veta att vi nu kan har barnvakt om det behövs utan att jag måste passa tiden för ammning. Det är gött!

På lördag har dagen äntligen kommit, dagen jag har sett fram emot sen dottern föddes! Och det är så klart ULLARED!!!! Nu ska vi äntligen iväg och shoppa! Anledningen till att det blir just nu är att jag måste handla lite inför jobbstarten på måndag, men sen finns det ju så mycket annat kul att titta på. Att jag ska handla kläder till mig och dottern!!!! LÄNGTAR!

Planen för idag är annars att försöka hålla värmen här hemma, mys och busa så mycket jag kan med dottern!!!  Så nummer två på den listan ska jag påbörja omdelbart!

hej svejs

Kommentera

Publiceras ej