Sista fredagen

0kommentarer

Blev visst inget mer skrivet igår kväll. Ber om ursäkt för detta. Hade inget vettigt att skriva, mne den absoluta främsta anledningen är dock att sambon snodde datorn igårkväll. Så jag gick och la mig istället. Och tur var väl det, med tanke på att dottern fick för sig att vakna vid fem snåret och tyckte det var morgon. Envis som hon är var hon inte upplagd för några diskussioner om motsatsen. Efter drygt en timme så hade jag lyckats övertyuga henne om att det faktiskt var alldeles för tidigt att gå upp. Så vi sov sen vidare till åtta ungefär. Det här draget misstänker jag dock kommer från mig, måste jag nog tyvärr erkänna. Envishetn kan jag nog inte skylla på sambon, även om jag skkulle vilja. Men det är bara att vara lite storsint och faktiskt inse att det är nog mig hon ärvt det av. Hur ska då detta sluta?

Nu inväntar vi fröken Petra som är ute och åker skridskor på vägarna för att hitta hit. Ska bli mycket kul, länge sedan vi hade lite tid på tur man hand nu. Så det blir nog åka in till stan och äta lite sen, därefter ska dottern vaccineras. Det är inget jag ser fram emot....ajajajaj vad inte glad hon kommer vara. Blir nog en alvedon direkt när vi kommer hem i förebyggande syfte, eftersom dottern har en tendens att alltid få feber av vaccin sprutorna.

Så, vad tror ni. Ska man kanske anstränga sig lite för att få på lite kläder innan Petra kommer. Dottern  ligger i enbart blöja och snurrar på golvet, klagar inte. Jag sitter här i morgonrocken med en trollfrisyr...

Kommentera

Publiceras ej