Pizza på intåg

2kommentarer

Det är ju som sagt va fredag idag, vilket innebär att hela familjen kan äntligen få tillbringa lite tid ihop. och ikväll lär jag lova att bokstavligen hela familjen får göra det. Tio i sex somnade lilltösa, tydligen jätte trött. Det är ju inte riktigt bra, för det kommer ju innebära att hon knappast är trött vid halv åtta åtta som brukligt är. så det blir med största sannolikhet en uppersittarkväll idag. Men vad gör de. Det är ju som sagt fredag, vi har inga tider att passa imorgon, så då är vi uppe då. Hade inte hjärta att hålla henne vaken heller...

Snart, strax, inom en snar framtid borde det knalla in två pizzor i detta hushåll, bärandes av en sambo. Det ser jag fram emot. Ibland är det gott med pizza. Och det är ju itne som det sker allt för ofta här, då vi har en mil till närmsta pizzeria. Så sambon fick köra förbi där på vägen hem från jobbet. Stod nämligen och funderade på vad vi skulle äta för gott ikväll, hade ju tankarna på taco. Bara det att det ekade fint från kyl och frys. Insåg ganska snabbt att taco blir det inte, och inget annat spännande heller för den delen. Av den anledningen ska vi iväg och storhandla allihopa. Lite enklare om vi båda vuxna följer med, än att jag åker själv med dottern. Om det ska "vanlig" handlas åker jag nartuligtvis iväg med henne. Men när det gäller storhandling föredrar jag att antingen vara helt själv när jag gör det eller allihopa.

Nu hörde jag ett brummande och en bas på uppfarten, så dags för mig att duka!

Trevlig kväll allihopa!

2 kommentarer

Malla

14 Feb 2010 20:44

Vi har ätit mackor fre och lör hehe, hade verkligen ingen matlagningslust!

Alexandra

14 Feb 2010 22:30

Hej!

Nu kan du bli veckans blogg!:)

Du får gärna delta!

Kram

Kommentera

Publiceras ej