Mycket märkligt

4kommentarer

skrev ett inlägg tidigare som inte syns på bloggen. Kan se på min sida att det är publicerat men går jag in på bloggen så finns det inte där. Undrar om samma sak kommer hända med detta? lite trist i så fall, men men jag skriver på så får vi väl se.

Värmeljus är effektivt. Har nu inte eldat sen klockan två ungefär, veden är ju slut, har pellets men tänkte försöka spara lite på den efterosm det verkar vara besvärligt att få tag på mer. Brist i hela landet tydligen? Men jag har eldat ljus här hela kvällen och de thåller sig på en 20 grader inomhus, helt ok tycker jag nog. Är förvisso inte speciellt kallt ute för tillfället, det tackar vi för!

Dottern har två favoritlekar här hemma, eller ja egetnligen är det nog tre när jag tänker efter. Den ena är den klassiska "tittut", mycket populär. Nummer två är vad jag kallar "handen". Påminner lite om det som Jim Carrey gör i filmen Liar liar, men han kallar det för "the claw" har jag för mig (eller hur det nu stavas). Dessa två saker kan man hålla på med i all evighet och hon skrattar lika mycket varje gång. Underbart ljud i mina öron! Nummer tre på dotterns lista är inget som jag kan påverka överhuvdtaget, det är nämligen hunden som är orsaken till de skrattanfallen. Ibland räcker det att han visar sig så skrattar hon så hon kiknar! Bra att ha en sådan skrattretande hund till hands.

Nu sitter jag i alla fall här helt själv, kollar på någon halvkass film på sexan. Men det är i alla fall en film jag inte har sett tidigare, och det fördriver tiden en aning. Alternativet var ju skiten på trean, Kniven mot strupen. Jag klarar bara inte av den mannen, han funkar helt enkelt inte i den rollen...

Hunden har förresten åkt på kollo igen, där blir han väl omhändertagen. Det är dock lite tomt här hemma, tur att jag har mina katter i alla fall som kan värma rumpan på mig inatt. Och dottern får hålla tillgodo med mig nu ett tag för att få skratta :)

Jo...inte säkert att någon läser detta, lite synd i så fall men å andra sidan var det väl inte direkt någon viktigt jag har skrivit i alla fall. Så ingen större förlust kanske. Nähä, ska ner till pannrummet nu och försöka få igång pelletsmaskinen så vi inte fryser tårna av oss imorgon bitti!

Natti natti

4 kommentarer

Alex

05 Feb 2010 08:47

Du har ju massa vampyrer att kolla på ju!

Frida

05 Feb 2010 09:05

sant sant, har börjat kika lite smått faktiskt. Tänkte att söndagen som kommer bli en riktig tv-series dag!

Petra Lindemanna

05 Feb 2010 11:13

Hunden har det bra. Sovit i kusinens säng i natt, den mindre kusinen. Vill ha mat vid bordet, men inser att han får hålla till godo med sin egna mat. Tittar förnärmat på maten och sedan på oss.

Frida

05 Feb 2010 19:56

Det tvivlade jag inte en sekund på Petra! Vet att han har det bra hos er, nästan lite för bra dock!

Kommentera

Publiceras ej