Mat

0kommentarer

Dottern är lagd för eftermiddagsluren så jag tänkte strax passa på att fixa lite mat. Skulle ju visst och träna ikväll (om det nu inte är inställt igen), så vore bra om jag fick i mig lite föda innan så jag inte kollappsar totalt, vore ju synd om man gjorde de på grund av matbrist, känns mer vettigt att göra det på gtund av träningen, vilket dessutom är ganska troligt att jag kommer göra.

Åter till maten. Har funderat lite över det här med ens egna matvanor och så. Skulle ut och börja laga mat, inser att potatisen är slut. Hur kan detta ske??? Då insåg jag att jag blir lätt handikappad i köket om det inte finns potatis att tillgå. Därav anlendingen till att jag hamnade här, måste funderar ut något annat. Poängen är den att jag gillar potatis, eller gillar är nog fel ord. Potatis är guds gåva!! Älskar all form av potatis, hasselbacks, klyftor, kokt, potatismos, råstekt etc alla former man än kan komma på, det älskar jag. Är däremot mindre förtjust i halvfabrikat som pommes och dylikt. Men jag erkänner gärna att det är smidigt med sådana saker med ibland när man är lat eller inte hinner laga till ordentligt. Men jag var ju sugen på potatis idag!! Som alla andra dagar förvisso. Vi äter nog väldgigt mycket potatis här hemma i alla dess former, innebär det att jag är gammalmodig?? Bäst för dottern att hon kommer tycka om potatis när hon växer upp, annars lär hon nog svälta ihjäl i detta hushåll.

Slutsatsen för idag är att jag önskar att jag hade haft potatis hemme, är sugen på potatismos och falukorv i ugn. upptäckte inte bristen på potatis förräns jag redan hade tinat falukorven. Så jag antar att det blir korvstroganoff istället, helt ok det med....men.....

Jaja, efter denna utläggning om potatis ska jag då sätta igång och koka RIS! Jag är dessutom värdelös på att koka ris, bara så ni vet, det bränner alltid fast i botten på kastrullen utav någon märklig anldening, jag hävdar fabrikatfel på antingen ris eller kastrull!!

Smaklig måltid på er!

Kommentera

Publiceras ej