Lillördag

3kommentarer

Det sägs att denna dag i veckan är den så kallade lillördag. Har nog egentligen aldrig begripit hur det fungerar. Alltså rent teoretiskt fattar jag, men hur hinner alla festa mitt i veckan. Har de inget de måste göra dagen efter? Hur som helst, vår lillördag tillbringas på följande sätt: Jag sitter i soffan med datorn i knät och tittar på Besatt, en parodi på exorcisten som går på tv 4 film, på mig ligger även en katt och spinner. Ser inte tangentbordet på grund av denna hårboll, så tur att man har ganska bra koll trots allt. Sambon sitter i fotöljen, tittade också på film, faktiskt han som valde programet, dock så tog det han tio minuter sen började han snarka, trevligt! Dotter hon sover sedan länge med kaninen upptryckt i ansiktet. Antar att det inte är så här de flesta tillbringar en lillördag!? Hur gör ni?

Så fort filmen är slut ska jag ut med hunden på en kvällspromenad, detta trots att karln lovade att göra det ikväll. Så jag börjar misstänka att han somnade bara för att jäklas med mig. Därefter blir det sängen och boken, och en förhoppning om att jag sover innan klockan är ett inatt. Vore ju bra om man lyckades med de då dottern tydligen inte är morgontrött längre, tyvärr får jag nog erkänna.

På tal om annat, efter två veckors matvägran äter hon bra igen. Har nog sagt detta tidigare, men det består, dock en ganska ensidig kost. Men hon äter och lär nog inte dö av vitaminbrist än på ett tag!

Natt natt på er!

3 kommentarer

Hanna

10 Feb 2010 23:34

Hoppas du har haft en bra dag

kram, http://hannaest.blogg.se

Martina

11 Feb 2010 08:33

Hej frida! Du jag tänkte höra med dig hur ser en "matdag" ut för line? Neo han äter ju lunch och sen gröt vid 5 - 6 tiden på kvällen, och sen förösker vi få i han välling som sagt, har dock bara lyckats 1 gång ännu :/ Känns som man aldrig kommer kunna sluta amma för han äter typ 2 ggr varje natt fortfarande.

Vill lägga till ett mål till men vet inte vilket? Gröt till frukost kanske? För dom på Bvc sa att man bara får ge 2 -3 gröt/vällingmål om dagen.

Kram

Martina

11 Feb 2010 09:10

Okej. Men då är de typ så spm jag tänkt mig de med me maten. Ska börja ge han gröt till frukost med hade jag tänkt mig. Men när han äter gröt så äter han fortfarande bara en portion på knappt 1 dl vatten. Äter line stor portion?

Neo han är inte heller så förtjust i fruktpure bara någon enstaka han gillar, men katrinplommon älskar han konstigt nog. Han blir helt till sig hehe.

Tycker detta med mat är svårt att veta hur mycket dom behöver/ska äta. Men nu har han börjat äta 1 hel liten burk till lunch.



Du vet inget tips som kan få han att dricka vällingen? känns som man försökt allt. Hasn gillar ju de verkar de som men han är inställd på att han inte tänker dricka de så länge han ammar :/

Kram

Kommentera

Publiceras ej