Kvällen är kommen

1kommentarer

Älskar kvällarna, massa ljus tända i vintermökret, hela familjen är samlad. Känns ibland som det är enda tiden på dygnet man kan slappna av ordentligt. Det har firats med den tidigare nämnda pizzan. Dottern fick ingen dock, hon får gröt nu av sambon Tyckte han behövde öva lite.

Nu har vi ved igen. Jippie! Så imorgon skall jag börja elda igen, så kanske vi har tillräckligt med varmvatten imorgonkväll för att duscha. Nog för att jag kan duscha hemma hos mor min, men utav någon märklig anledning så är det något man fkatiskt vill göra hemma. Förstår inte varför. Men känns gött faktiskt att ha ved igen, och nu är det ju inte så jäkla kallt längre heller, kylan har väl flyttat hem till norra sibirien där den hör hemma. Det innebär att sambon slipper gå upp var tredje timme och elda, misstänker att han uppskattar det.

Idag har vi funderat, önskat och drömt om framtiden. Och det verkar som vi faktiskt börja komma fram till ett mål att sträva mot. Som det känns nu är detta inget hus vi känner för att bo i tills vi är gamla och senila. Inget större fel på huset egetnligen, lite litet kanske, men läget är det värre med. Lite för nära en stor väg, och en del andra saker som jag väljer att inte ta upp här.
Skönt att ha ett mål att sträva mot måste jag säga! Men först ett jobb till mig tack! Utan det ´kommer det enbart fortsätta vara en dröm. Eller skit i jobbet, ge mig en storvinst på triss istället vettja! Så kan jag vara hemmafru på heltid...det vore la nåt!

Ska gå ut och undersöka hur matningen går nu...om det är hon eller han som har ätit upp gröten. Kan vara vilket som!

1 kommentarer

Plutten

07 Feb 2010 21:09

Svar; ja, jag hade tur när jag träffade karln. Som faktiskt kan acceptera och till o med njuta av sådana filmer!:D

Kommentera

Publiceras ej