Kommer inte sitta sysslolös idag inte

0kommentarer

Nu är det fakta, lilltösa har börjat drömma mardrömmar, och ordentliga sådana tydligen. Vaknade gråtandes fem gånger på tre timmar. Jag är trött!

Vaknade, tittade ut och suckade. Insåg omgående vad jag ska syssla med idag. Det blir snöskottning för hela slanten, såvida inte bonden är snäll och tar mitt med. Men det tvivlar jag starkt på, så bara att masa sig ut med skyffeln och göra gången och uppfarten framkomlig igen. Snö snö snö...jag tror inte det blir vår iår!

Annars så ska jag betala räkningar idag, bättre sent än aldrig eller? Och det är lika deprimerande varje gång. Det och söka jobb är nog det som sänker humöret mest av alla tråkiga saker. Insikten om att man var fattig och inte rik slår lika hårt varje gång...usch!

Men först och främst ska hunden få sin promenad, hoppas bara han inte druknar på vägen. Vår lilla väg är inte plogad nämligen. Igår gick snön nästan upp till mina knän på vissa ställen, och har nog inte blrivit bättre. Så hundskrället går i mina fotspår, det eller skuttar som en kanin för att komma fram, en rätt härlig syn!

GodMorgon förresten på er=)

Kommentera

Publiceras ej