Jäkla måndag!

0kommentarer

Jag tycker inte om måndagar!!! Absolut tråkigaste dagen på hela veckan. Inget kul händer på måndagar och det är alldeles för långt till helgen. Inte för att det egentligen påverkar min vardag som ändå bara går hemma och skrotar hela dagarna. Men det är just det, jag går hemma hela dagarna själv, hur underbar dottern än är att gå hemma med så kan man ibland sakna lite vuxet sällskap.

Nu jäklar snöar det igen! Varför? Räcker det inte som det är?

Positivt dock är att jag ska få låna en snowboard till senare, det ska nli jäkligt kul att ta upp den hobbyn igen. Ska vi slå vad om att jag kommer slå sönder och samman mig första gången i backen. Har ju för sjutton inte åkt på en i alla fall tre år...kommer få sitta på en kudde i en vecka misstänker jag. Men det ska bli kul. Så vintrarna får jätte gärna fortsätta så här egentligen, bara det inte är så kallt det har varit nu. Men som idag, en två minus är ganska lagom. Så idag blir det pulkaåkning äntligen!

Nu har det inträffat, trodde aldrig dagen skulle komma. Dottern sov en hel natt utan mat!! GLÄDJE!! Somnade åtta på kvällen, helt av sig själv i sängen. Inget vaggande eller dylikt. Välling och sen i säng, bökade runt en tjugo minuter och sen somnade sött. Vaknade en gång vid halv tio, men räckte med att gå upp och sätta sig hos henne en stund och stryka lätt över huvudet. Sen somnade hon fint igen och vaknade itne förräns tjugo över sju!!! Men då var hon hungrig. Skulle nästan kunna tro att jag hade försökt svälta henne den senaste dygnet.

Jaja, dags att väcka hunden så han gå ut en runda innan det är dags för gröt till lilla damen. Höres senare!

Kommentera

Publiceras ej