Fullt upp hela helgen

0kommentarer

Ja, jag får väl skämmas en aning antar jag, eftersom jag iten skrivit en rad här sen i fredags lördags? Se, jag kommer inte ens ihåg sist jag gjorde det, det är riktigt illa. Men som sagt va, den här helgen har varit intensiv kan ajg lova.

Lördagen bestod av storhandling här hemma, och även inhandla det sista till dopet. Sen hem, städa lite fort, med andra ord fuskstädning. Sen kom sambons familj, bort till lokalen där vi skulle vara efter dopet. Ställa iordning allting, blåsa ballonger, dricka vin, ja ni hör, hade helt enkelt fullt upp.

På tal om annat, dottern har slutat äta från flaska, vad sjutton nu!? Max en 40 ml, det är inte tillräckligt!

Hem igen på kvällen, tog ett par glas vin och snackade skit, kom i säng vid klockan två! Ahhh alldeles för sent kan jag medela, särkskilt när dottern får för sig att vakna klockan halv fyra, vill inte somna om. Efter mycket gnäll och tjattrande somnade hon om vid halv fem för att vakna fullständigt vid halv sju. Sådant är inte schysst! MEn efter en dusch och lite frukost var man nästan människa igen ju. Stressa stressa stressa för att hinna med allt på förmmiddagen, packa dopklänning, vanlig klänning, mat, hakklapp etc, i med ungen i vagnen, börja knalla bort mot kyrkan. Jo mitt i allt detta hann jag byta om själv och stryka sambons skjorta. Min värld har gått i 150 blåst hela helgen.
Vi hade dopet under en högmässa, tog väl en timme ungefär sammanlagt, inte så farligt tyckte jag. Dottern skötte sig exemplariskt hela tiden, skrattade, tjötade och charamde präst och besökare. Lite rolig sak hände dock, jag var väldigt nära döden under en sekund under dopet. När prästen skall döpa henne och säga hennes namn lägger han till två namn till, Linda Marie???? Sambon var inte nöjd, tills han insåg att jag såg lika förvånad ut som han kände sig. Inte en aning vad det kom ifrån, haha men alla blev väldigt paffa kan jag säga. Men nej, dottern har inte tre namn, bara ett plus efternamn! Sen mot slutet av högmässan så är dottern så trött så trött, missade ju förmiddagsnapen ganska ordentligt, så hon somnar i mitt knä, och vaknar inte förräns vid tre igen. Då har hon missat lunch och allt.

Efteråt var även det mycket trevligt, trevliga släkten var där ju, god mat och efterätt, enda som är synd med sådana stora kalas är att man inte hinner prata med alla egentligen, lite synd. Dottern fick jätte många fina presenter, så TACK till alla! Nu tror jag dottern är perosnen i familjen med fetast sparkonto! Och hon har nog fler smycken än mig =)

Sen städa städa städa. Sen helt plötsligt när jag och sambon står här hemma på uppfarten, barnet i vagnen halvsovandes, blir man helt paff. från att hållt igån i två dygn blev det helt stiltje....märklig känsla. Men dagen blev väldigt lyckad måste jag säga, så TACK än en gång till alla som hjälpte itll för att göra den dagen möjlig!

På tal om annat, imorse så bet dottern mig i bröstvårtan för första gången, och hon gjorde det ordentligt! Medelande henne vänligt men bestämt att jag inte är en bitring, hon bara flinade åt mig, jäkla unge!

Ett ganska rörigt inlägg känner jag, men så kan det gå när det händer för mycket, och jag har ju missat hälften i alla fall. Nu ska jag i alla fall ta och äta lite frukost tror jag...

Kommentera

Publiceras ej