Favoritgosedjur?

1kommentarer

Börjar bli lite smått orolig för dotterns matvanor, eller rättare sagt brist på matvanor. Äter jätte bra på morgonen och kvällen. Men det är ganska många timmar däremellan. Idag mellan nio på morgonen och fem på eftermiddagen åt hon knappt en barnmatsburk sammanlagt. Det kan ju inte vara bra???? Och så här är det ofta nu för tiden, hon fullständit vägrar mat på dagarna. Och jag kan inte begripa varför, eller kan det ha med tänderna att göra? Jo, ni läste rätt, det var plural. För jag har nämligen sett helt fel. Det är inte en tand på nedervåningen utan TVÅ! Kan det vara orsaken till bristen på intresse för föda hos dottern? Börjar bli lite orolig nämligen. Men ändå inte, för hon är ju glad, aktiv och sover som hon ska. Önskar dock att jag ibland kunde veta vad som rörde sig i det lilla söta hvudet, så kanske man kunder förstår lite mer.

Och på tal om det. Det gäller även de senaste två kvällarna, då önskar jag verkligen också att hon kunde tala om vad som är fel. Men jag kan kanske möjligen har klurat ut det, såvida det inte är enbart rena önskedrömmar från min sida. Dottern har somnat precis som hon ska de senaste två kvällarna. Skillnaderna från annars är att hon vaknar efter timme ungefär gråtandes. Har nästan aldrig hänt förut. Igår kväll räckte det med att jag satt och strök över huvudet och pratade lågt en stund, sen somnade hon snällt om. Idag räckte inte det, och jag börjar funderar på vad sjutton det är som pågår. Hon var helt förtvivlad. Tänkte kanske mardrömmar?? Kanske det var med, men lösningen på gråtandet var inte jag, utan en kanin. Sen hon föddes har hon haft en gosekanin i sängen, som brukar ligga bredvid henne, och gör den inte det så drar hon ner den själv. Ikväll hade den hamnat över huvudet på henne, så hon räckte den inte i sömnen. Börjar misstänka att detta var problemet. För så fort jag la ner den bredvid henne så tog hon tag i den och drog den tätt intill och slutade gråta, ytterliggare fem sekunder senare så sov hon. Kan det verkligen vara så att hon redan har fått ett favorit gosedjur?

ja, nog om barn nu, eller nästan i alla fall. Imorgon ska vi först på babysim och sen till IKEA, och jag begriper inte hur ´man kan vara så barnsligt glad över att få åka dit. Men det är jag i alla fall! Det ska bli skitkul! Bara att få komma ut lite, äta ute kanske, se människor, strosa i affärer!!! Sånt man faktiskt längtar efter när man går hemma och skrota. Anlednignen till resan är att sambon slutar för en gångs skull tidigt imorgon, coh vi har ju aldrig tid annars att komma iväg, och kommer inte ha det närmsta veckorna heller. Och tiden rinner ifrån oss känner jag. Ja just de ja, anledningen var det ju,, kom av mig lite där. Vi ska inhandla en grind till trappan, petskydd till kontakterna och lite annat tjafs vi behöver. Jag ser gärna vi har dessa saker hemma innan hon kryper, annars blir det panik eller så har jag lyckats elchocka mitt barn! Och något säger mig att det inte skulle vara så bra...så IKEA blir det alltså!

Nu säger jag GodNatt, lång dag imorgon som sagt va!

1 kommentarer

Petra Lindemann

02 Feb 2010 13:03

Hon har nog mardrömmar det lilla livet. De brukar komma vid denna ålder! Kaninen är en bra tröst. Se bara till att hon inte har endast detta djur att tillgå. Det kan ju bli lite jobbigt när djuret måste tvättas. Minns att det fanns en liten tös som satt och tittade på en tvättmaskin...... Liten tankeställare. En sak till..... Alvedon är bra om det verkar som att det gör ont i munnen! Hoppas att du hittar en massa roligt på IKEA.

Kommentera

Publiceras ej