Den eviga väntan startade för 44 min sedan

0kommentarer

Jo, för idag är det tisdag, och idag eller imorgon skulle jag få besked om jag fick jobbet eller inte. Ingen kul väntan, dessutom är känslorna splittrade när det gäller jobbet. Självklart vill jag ha ett jobb, men usch vad hemskt det ska bli att lämna lilla tösabiten! Inte för att barnafadern är kapabel till att ta hand om henne, visst är han det. Men jag kommer längta ihjäl mig efter henne! Men nog om det, återkommer om detta ämne när jag har hört något, oavsett om det är positivt eller negativt.

Dotter fortsätter att vara morgonpigg. Halv sju skulle vi upp, lyckades dra på det till halv åtta i alla fall. Det är en lite mer human tid att gå upp. Som tur är hon så snäll att hon är nöjd så länge hon har en leksak att ligga och prata med. Idag på schemat blir det pulkaåkning tror jag, det tycker vi alla är kul :) I vanliga fall skulle vi ju vara i badhuset idag, men tydligen så är det inställt på grund av sportlov. Synd, det är ju höjdpunkten på veckan både för mig och dottern! Så det blir lördagsbad den här veckan, och då kan sambon följa med, det blir mysigt.

Annars, ja ljusen brinner för fullt här hemma. Veden är slut, pelletsen är slut....suck! sambon skulle se om han hittade pellets någon stans när han åker hem, och så ska han iväg och hämta ved sen. Men tills dess kommer det gå värmeljus kan jag lova. badrummet var så jäkla kallt att blöja och kläder fick dottern på sig i vardagsrummet idag. Hade vi gått in där och klätt av henne hade hon väl fått frostskador på bröstvårtorna, och det känns lite onödigt!

Frukost var det ja, misstänker att det är lite smörgåstårta som kommer slinka ner! Höres senare under dagen!

Kommentera

Publiceras ej