Dagen har ju knappt börjat!!

0kommentarer

Klockan är nu precis innan åtta när jag påbörja detta inlägg, bara så ni vet. Alltså inte speciellt jätte sent på förmiddagen, enligt mig borde jag egentligen fortfarande ligga kvar i sängen och passa på och gosa med dottern, kommer ju inte bli så mycket med det. Men för andra dagen i rad så ropar sambon ner mig vid sju tiden för han behöver hjälp med bilen. Denna gång var det den NYA starthjälpen som inte fungerade, mä'rkligt, aldrig använd, så varför i hela friden fungerar inte saker och ting som det ska. Så då skulle sambon ta den andra bilen, tror fan att han kör fast med den innan han ens kommit upp på vägen!!! Suck! Så först dyker grannen upp, försöker vi dra loss skitbilen med en fyrhjuling. Det var intressant ovh faktiskt lite kul. Första gången jag suttit på lastpallen där framme. Tre vuxna människor på den och sen gasa! Hjälpte inte ett dugg. Som tur är kom min far till assistans med sin bil. Försökte vi bogsera den bakåt istället, och som en ett litet härligt vintermirakel lossnar bilen. Så nu är sambon på väg till  jobbet, en aningen sen men dock på väg. Som ni kanske förstå är jag fortfarand jäkligt trött på vintern!!!

Förresten, dottern är väldigt förtjust i välling på morgonen. Vid en halv sex tiden (kollade inte så noga då jag antalgien fortfarande sov när jag fixade iordning den) så käkade hon upp hela flaskan. Ja inte flaskan självklart men innehållet! Det gör hon aldrig på kvällen, max en halv då, men tydligen så är de tmycket bra på morgonen. Däremot måste jag fortfarande sova i t-shirt då hon fortfarandde försöker antasta mig på morgonen innn vällingen Försöka gå ju!

dagen i dag, invänta farfar som kommer med resten av pelletsen, mycket gulligt av han. speciellt eftersom jag inte har en fungerande bil hemma. Så dagens nöje blir att bärja 25 kilos säckar med pellets, å vad jag längtar!
(hoppas ni bloggläsare är hemma i ironins värld, för den besöks ofta här). Sen blir det ta tag i allt man inte hann med igår, såsom tvätt tvätt tvätt....den tar ju aldrig slut. Men vi har det varmt och vi ar varmvatten! Det duger för mig!

Frukost nu!

Kommentera

Publiceras ej