BVC

0kommentarer

Ja, idag var det då dags igen för att bli granskad och bedömd, Sex månaders kollen var det, vilket även innebär att en läkare är och petar lite här och var på dottern. En fråga först, finns det inga svenska läkare längre? Inte för att det gör mig något att de inte är svenska, så länge de gör sitt jobb så bryr jag mig inte ett dugg. Så snälla missuppfatt mig inte. Men vad jag tycker är lite jobbigt det är när läkaren pratar så dålig svenska så jag inte förstår allt han säger. Dt blir lite jobbigt och lite dumt märkte jag. Jag svarade nekande på en fråga som hade ett självklart ja som svar, när jag väl förstod honom. Jaja, strunt i det. Dottern väger nu för tiden 7,770 kg och är 66,5 cm lång. Sen skulle det petas här och var, det var hon inte lika förtjust i, men vem kan klandra henne? Sen skulle man svara på frågorna om hon förflyttar saker mellan händerna, om hon ittar efter saker hon tappar coh en massa andra saker. Och dottern är numera godkänd! En sak tycker jag är lite småkul. De säger att hon är en typisk medelsvensson, mitt på kurvan hela tiden, vilket kort sagt betyder att min dotter inte är det minsta unik. Men då hävdar jag motsatsen. Mitten på dessa kurvor är ju ett medelvärde, vilket innebär att marioriteten av befolkningen antagligen ligger under eller över detta medelvärde, antagligen inte så många som ligger mitt på kurvan. Det hävdar jag gör dottern trots allt lite unik, så det så! Kort sagt, allt gick super bra. Frågade även om svininfluensan, om man skulle vaccinera dem eller inte. De sa att det var upp till oss att bestämma, och  jo den kunde jag räknat ut med häcken. Men undrade snarare om det är något som fortfrande behövs. Känns lite olustigt att vaccinera och riskera att hon blir sjuk om det inte är något som behövs. Så vi får väl ta och diskutera detta oss vuxna emellan, tid har  vi fått i alla fall om vi nu vill vaccinera henne.

Nähä, dags att städa undan det sista innan prästen kommer, och nu ber vi alla till gud tillsammans att sambon inte hinner hem i tid idag!!! Tack så mycket!

Kommentera

Publiceras ej