Bajs i toan

0kommentarer

Ja nu sitter jag här alldeles själv igen. Dottern sover så då kan jag ju passa på att uppdatera här lite. Få se hur bra det kommer gå med en gul pälsboll i knät samtidigt. Då veden är slut igen har sambon vart iväg och inhandlat tio säckar pellets, så klarar vi oss tills vi hinner hämta mera ved. Fördel är ju helt klart att man slipper gå ner till pannrummet i tid och otid, har alltid varmvatten och behöver inte oroa sig för att det ska vara kallt ¨på morgonn. Nackdeln är ju så klart att det är svindyrt, taskigt med varmvatten i alla fall, har varmt vatten hela tiden men fesljummet, med veden har vi jätte varmt vvatten en kort stund :S Så jag vet inte, kunde man inte kombinerat de två sakerna på något bra sätt?

Varför matvägrar ungen alltid mitt på dagen?? Och vad är det för konstigt hon gör med munnen??? Begriper mig inte på den där damen ibland.

Har funderat på en sak. Det finns ju de som ser till att deras bebisar uträttar sina behov på toaletten istället för i blöjan. Och visst, billigt och bra är det ju att slippa köpa blöjor. Att de lär sig se när det är dags och så sätter de barnet där, alltså redan när de är nyfödda. Jag hänger inte redigt med, ok, jag ser ju absolut när det är dags för dottern att förorena hela huset, men inte när det gäller kissa. Det gör hon i smyg eller när jag tar av blöjan, gärna på sin mormor också för den delen. Alltså, vi använder blöja i det här huset. Men det är ju jätte bra för de som nu klarar de, men hur gör de nr det till exempel är ute på stan och de ser att barnet ska skita??? Eller har de blöjor när de är ute och utan hemma?? för jag tänker på när de ska börja på dagis. Det är ju dags att skicka in papprena och allt det dära nu om vart de ska gå och så vidare. Men räknar de föräldrarna med att även dagispersonalen ska  fixa det med toalett för en ettåring??? Bara funderar lite...

Hörrni, på tal om dagis, det är ju inte klokt vad tiden går fort. Det är ju bara ett halvår kvar, sen är min tösabit stor!!!

Nä, nu ska jag slänga mig i soffan en stund och slappa ,innan det är dags att slänga massa gröt som dottern med största sannolikhet tänker vägra att äta.

Kommentera

Publiceras ej