Rundgång

0kommentarer

Nu var det väldigt länge sedan jag skrev här, har nog inte gått så här lång tid mellan inläggen sedan vi var på semester. Men senaste veckan har varit löjlig. Först låg ju jag fullständigt däckad, är fortfarande inte riktig pigg. Sen blev dottern sjuk, blev frisk igen, varit på dagis. Sen idag ringer de och säger att hon har fått feber IGEN. Det går bara runt runt här, aldrig är vi alla friska. Detta har även resulterat i att julplaneringen har blivit fullständigt sabbad och jag har numer lagt ribban väldigt lågt, så lågt att man kan krypa över ribban med god marginal.

Inget julgodis, inga lussekatter, huset är inte städad, julklapparna är varken färdiginhandlade eller inpackade i glansigt dyrt papper, maten är inte heller inhandlad. Och på detta så påstås det att det bara är två dagar kvar till julafton!!! Jag behöver minst en vecka till!! Julen blir med andra ord som den blir iår. Jag tröstar mig med att dottern inte kommer komma ihåg den här fullt ut i alla fall...sicken tröst va.

Idag hade jag även min sista dag på det här jobbet, kändes en aning vemodigt att rensa kontoret, och en aning skrämmande inför nya arbetet. Men innan den rädslan ska ta tag i mig helt och hållet ska jag vara ledig i tio dagar. Det behöver jag!!

Nähä, ska upp och väcka den sjuke nu, se om hon kan tänkas vara uppe lite så slipper vi vända på dygnet fullständigt innan jul. Sen ska jag försöka ta tag i städningen som nämre borde benämnas sanering av huset...

Hoppas ni andra ligger bättre till i alla fall...

Kommentera

Publiceras ej