Märklig julfest

0kommentarer

Eller de kallar den i och för sig grötfest, men principen skulle vara densamma. Det skulle vara istället för luciafirande, för sånt sysslar de tydligen inte med på dagiset. Men vad som var mycket märkligt tyckte jag var att barnen inte sjöng en enda julsång?? Är det bara jag som tycker det är lite konstigt???

Men visst det var väl trevligt...men itne riktigt vad jag hade förväntat mig.

Övrigt, har börjat fundera lite på det här med min graviditet. Den verkar likna den förra ganska mycket. Det lilla illamående jag har haft har gått över. Fortfarande hungrigare än sist, men ändå inte så jag tänker på det. Så större delen av dygnet kan jag lätt förneka att jag är gravid, för jag känner inte av det alls. Nu ska jag väl inte klaga över detta, misstänker att de flesta skulle anse att man har tur. Och jag får väl instämma där, bara att hoppas att det fortsätter på detta sätt. Däremot är jag väldigt säker på att jag kommer gå upp mer i vikt den här gången, vilket inte är så konstigt då jag inte har tiden till att motionera lika mycket nu. Men kan leva med det med, så viktigt är det inte. Det blir som det blir. Nu är nästa milstolpe januari, då det blir ultraljud igen!! Då kommer det kännas mer verkligt. vet att det gjorde de sist i alla fall.

Det som har börjat smyga sig på är dock en liten oro för att ha två barn. Hur orkar man med det, och framförallt hur hinner man ge båda barnen lika mycket av mig...vet att de kommer gå fint, men visst funderar man lite på vad man har gett sig in på....

Nä nu börjar det snurrar i skallen som tydligen börjar visa sig i texten så jag lägger ner för idag, och tar mig ett glas julmust istället...

Kommentera

Publiceras ej